0

spf چیست؟ معرفی بهترین ضد افتاب با SPF مناسب


هوای گرم و کلافه‌کننده از راه رسیده و چیزی به تابستان نمانده است؛ پس باید در این روز‌های داغ و نورانی، بیش از پیش از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اکثر افراد گمان می‌کنند که بهترین ضدآفتاب به طور پیشفرض، محصولی است که بالا‌ترین میزان SPF را داشته باشد؛ برخی دیگر هم نمی‌دانند spf چیست و میزان آن می‌تواند چه تاثیری روی کیفیت ضد آفتاب بگذارد. اگر شما هم با چنین سوالاتی روبرو شده‌اید، همراه ما شوید تا به شما بگوئیم Spf مخفف چیست و بهترین spf ضد آفتاب مناسب پوست شما کدام است. 

Spf مخفف چیست و در ضد آفتاب به چه معناست؟ 

SPF مخفف عبارت Sun Protection Factor است و سطح محافظت محصول از پوست شما در برابر اشعه مضر UVB را اندازه‌گیری می‌کند. به زبان‌ ساده‌تر عدد کنار SPF به شما نشان می‌دهد که ضد آفتاب چقدر از پوست در برابر احتمال آفتاب‌سوختگی محافظت می‌کند. 
پس می‌توان گفت که مقدار SPF معیاری قابل اعتماد برای اثر‌بخشی ضد آفتاب نیست. چرا که SPF نمی‌تواند مقدار محافظت محصول از پوست صورت و بدن در برابر اشعه مضر UVA را اندازه‌گیری کند. اشعه مضر UVA می‌تواند به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و منجر به سرطان پوست شود. در کنار همه این عوامل میزان بهترین spf ضد آفتاب و اثر‌گذاری آن، براساس نوع پوست متفاوت بوده و روشی که شرکت‌ها برای تعیین مقدار SPF محصول استفاده می‌کنند دقیق نیست.
همچنین برخی از مصرف‌کنندگان به اشتباه گمان می‌کنند که عدد نوشته شده در کنار اس پی اف به معنای مقدار زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. به عنوان مثال یک کرم ضدآفتاب با spf 15 می‌تواند 15 ساعت از پوست آن‌ها در برابر آفتاب محافظت کند. اما میزان spf با مقدار زمان قرار گرفتن در معرض خورشید ارتباط ندارد، بلکه به میزان نور خورشید، نوع پوست و مقدار ضد آفتاب استفاده شده بستگی دارد.

انتخاب بهترین spf ضد آفتاب؛ Spf بالا خوبه یا پایین؟

در سال‌هایی نه چندان دور، کرم ضد آفتاب با spf30 بالا‌ترین میزان اس پی افی بود که می‌توانستید بخرید. اما اکنون حق انتخاب شما گسترده‌تر بوده و می‌توانید بسته به محیط جغرافیایی که در آن قرار دارید، ضد آفتاب مناسب خود را انتخاب کنید. ضمن اینکه فراموش نکنید ضدآفتاب‌هایی با SPF بالا مثل 50، 75 یا SPF 100 محافظت قابل توجهی در مقایسه با SPF30 ارائه نمی‌دهند. 
•  SPF15 می‌تواند تا 93% از اشعه UVB را مسدود کند. 
•  SPF30 می‌تواند تا 97% از اشعه UVB را مسدود کند. 
•  SPF50 می‌تواند تا 98% از اشعه UVB را مسدود کند. 
با مقایسه کردن اعداد و ارقام بالا می‌بینیم که کرم ضد آفتاب با SPF50 فقط 1% بیشتر از SPF30 می‌تواند از پوست شما در برابر اشعه UVB محافظت کند. با در نظر گرفتن این موضوع، آکادمی پوست آمریکا (AAD) توصیه می‌کند که همه افراد بدون توجه به نژاد و سن باید حداقل از یک کرم ضد آفتاب با حداقل SPF30 استفاده کنند. ضمن اینکه ضدآفتاب انتخابی شما باید در گروه طیف گسترده قرار گرفته تا از پوست در برابر هر دو اشعه مضر UVA و UVB مراقبت کند. 

spf مناسب برای پوست چرب، نرمال و خشک 

اگر یکی دو ساعت بعد از شستن صورت، پوست شما براق به نظر می‌رسد احتمالا پوستی چرب دارید؛ به این معنا که غدد چربی زیر فولیکول مو بیش از حد فعال هستند و سبوم اضافی تولید می‌کنند. در چنین شرایطی است که باید به دنبال محصولی باشید که میزان ترشح چربی در صورت شما را کنترل کند، نه اینکه باعث شود صورتتان براق‌تر به نظر برسد. اگر می‌خواهید بعد از زدن ضد آفتاب، پوست صورت شما مات و یکنواخت به نظر برسد، فلوئید مای با SPF50 را پیشنهاد می‌کنیم. این محصول بافتی بسیار سبک‌تر از کرم ضدآفتاب داشته و جذب پوست می‌شود، بدون اینکه ردی از خود به جا بگذارد. 
اگر پوستی نرمال و سالم دارید، پیشنهاد ما به شما، ضد آفتاب مای فیزیکال با spf 30 است. این محصول در برابر آب مقاوم بوده و جذب سریعی هم دارد. فلوئید ضد آفتاب فیزیکال مای، خاصیت مات‌کنندگی فوق‌العاده‌ای داشته و از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند. برای پوست‌های خشک هم ضد آفتاب کرم پودری spf25 الارو را پیشنهاد می‌کنیم؛ کرم ضد آفتاب الارو پوشش‌دهی بالایی داشته، حاوی هیالورونیک اسید بوده و باعث آبرسانی بهتر به سلول‌های پوست می‌شود. 

بررسی اهمیت استفاده مداوم از ضد آفتاب

خیلی‌ها با اهمیت استفاده مداوم از ضد آفتاب و فوایدی که برای پوست دارد آشنا نیستند؛ به عنوان مثال یک تحقیق آماری نشان داده که فقط 11% از آمریکایی‌ها به طور مداوم از ضدآفتاب استفاده می‌کنند. وقت آن رسیده که با فواید ضد آفتاب آشنا شده و آن را به روتین پوستی خود اضافه کنید:
•   با استفاده مداوم از ضد آفتاب، احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهید. 
•   تاثیر ضدآفتاب بر لک صورت را فراموش نکنید؛ قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور شدید خورشید بدون ضد آفتاب می‌تواند باعث ایجاد چروک، افتادگی و تغییر رنگ پوست (لک) شود. 
•   ضد آفتاب، خطر آفتاب سوختگی را کاهش می‌دهد؛ آفتاب سوختگی مداوم می‌تواند منجر به آسیب پوستی و در نهایت سرطان پوست شود. 
پس بسیار مهم است که برای حفظ سلامتی خود، کرم ضد آفتاب را به برنامه روزانه روتین پوستی خود اضافه کنید. شما باید هر روز، نیم ساعت قبل از خروج از خانه با مقدار مناسبی از ضد آفتاب، کل صورت و گردن خود را بپوشانید. ضمن اینکه باید هر 2 ساعت یکبار ضدآفتاب خود را نیز تجدید کنید.
برای داشتن پوستی سالم و جوان، استفاده از ضد آفتاب در منزل را هم امتحان کنید؛ چرا که اشعه‌های مضر UVA می‌توانند از شیشه پنجره‌ها عبور کرده و به پوست شما بتابند. در این مقاله به پرسش Spf چیست و بهترین spf ضد آفتاب مناسب پوست شما کدام است، پاسخ دادیم. حالا شما به ما از تجربه انتخاب ضدآفتاب  با SPF مناسب بگوئید. اگر هنوز پرسشی در این باره دارید، آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید؛ همکاران ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود. 

دیدگاه

شنبه 30ام اردیبهشت 1402

چ جالب بود فقط اگر spf50 اینقدر محافظت داره از اشعه uvb پس 60 و 90 به چه صورت هست؟

نمایش 1 تا 1 از 1 (1 صفحه)
دیدگاه شما چیست؟







محصولات مرتبط
0