0

فرق بی بی کرم با سی سی کرم در چیست؟


از روزهایی که میکاپ در کرم و پنکک خلاصه می‌شد، سال‌های زیادی گذشته است. امروزه حتی اگر ساده‌ترین نوع آرایش را داشته باشید، باید در روتین پوستی خود محصولاتی مثل کرم‌پودر، پودر‌فیکس، فونداسیون، کانسیلر، کانتور و انواع کرم‌های آرایشی قرار دهید. خیلی‌ها عاشق پوست صافی هستند که بعد از استفاده از کرم پودر و فونداسیون ایجاد می‌شود، اما سنگینی و بافت غلیظ این محصولات حس خوبی به آن‌ها نمی‌دهد. اگر شما هم در این گروه قرار دارید، باید از سی سی کرم یا بی بی کرم استفاده کنید. اما این کرم‌ها چگونه هستند و از آن مهمتر چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ در ادامه این مطلب تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم را خواهیم گفت.

سی سی کرم چیست؟ آشنایی با فرمولاسیون cc cream

سی سی cream به عنوان کرم و محصولات آرایشی صورت، مخفف عبارت color corrector بوده و به معنای اصلاح‌کننده رنگ پوست است. اما به چه شکل این کار را انجام می‌دهد؟
سی سی کرم بافت به نسبت سبکی داشته و از پوشانندگی بسیار بالایی برخوردار است. در نتیجه با استفاده از این محصول، نقص‌هایی همچون لکه‌های پوستی، جای جوش و خود جوش پوشش یافته و رنگ پوست یکدست و صاف می‌شود. البته cc cream می‌تواند قرمزی روی لپ، گونه‌ها، پیشانی، بینی و چانه را هم پوشش دهد یا حتی تیرگی، کبودی، زردی یا بنفش بودن زیر چشمان را هم بپوشاند. 
به این ترتیب بدون نیاز به انواع کرم‌پودر‌ها و فونداسیون‌ها با بافت سنگین و چربی که دارند، می‌توانید پوستی صاف و تمیز داشته باشید. اما مهم‌ترین نکته در خصوص سی سی کرم به فرمولاسیون آن برمی‌گردد؛ این محصول به طور معمول دارای حد مشخصی از  اس پی اف بوده و از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت کرده و در نتیجه یک محصول همه‌جانبه به حساب می‌آید. 

فرق بی بی کرم با سی سی کرم

bb کرم چیست؟ کاربرد+مزایا و نحوه استفاده 

آیا طرفدار آرایش‌های ملایم هستید؟ از آن نوع آرایش‌های نچرال و طبیعی که انگار هیچ میکاپی ندارید؟ در چنین شرایطی بی بی کرم بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این نوع کرم‌های آرایشی در ابتدا برای ترمیم و رطوبت‌رسانی به پوست‌های آسیب دیده از جراحی و لیزر استفاده می‌شدند. اما امروزه مدل‌های جدید و تخصصی‌تر آن برای آرایش تولید می‌شوند.
Bb کرم با بافت به نسبت سبک خود، پوششی یکدست روی پوست صورت شما ایجاد کرده و در عین‌حال آن را مرطوب و در مجموع تازه و سرحال می‌کند. اگر دارای منافذ باز پوست هستید، این نوع کرم تا حدودی آن‌ها را پوشانده و شما را از کرم پودرهایی با بافت سنگین بی‌نیاز خواهد کرد. 
همان‌طور که تا این قسمت متوجه شده‌اید، این دو کرم جایگزینی عالی برای کرم پودر هستند و ویژگی‌هایی همچون پوشانندگی بالا دارند. اما فرق بی بی کرم و سی سی کرم در چه چیزی است؟ در ادامه جزئیات آن را بررسی خواهیم کرد. 

تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم

بی بی کرم یا سی سی کرم؛ مهم‌ترین فرق در کارایی

به طور کلی هم بی بی کرم و هم cc کرم می‌توانند به عنوان جایگزینی عالی برای کرم فونداسیون، کرم پودر و کانسیلر استفاده شوند. افراد حرفه‌ای در میکاپ، بی بی کرم را برای پوست‌های خشک پیشنهاد می‌کنند چراکه این کرم با داشتن عناصری چون هیالورونیک اسید و گلیسیرین در فرمولاسیون خود، دارای خاصیت طراوت‌بخشی و رطوبت‌رسانی است.
در مقابل، سی سی کرم برای پوست‌های چرب کارایی بیشتری دارد چراکه ظاهر چرب آن را پوشش می‌دهد. البته این نوع استفاده تنها یک پیشنهاد است و می‌توانید هر دو را در روزهای نیاز استفاده کنید.

بهترین سی سی کرم

فرق در ساختار با بهترین سی سی کرم و بی بی کرم

به طور کلی در هر دو محصول مقادیری از ضد آفتاب و ترکیبات مرطوب‌کننده وجود دارد. اما با این حال باز هم تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم در ساختار مشهود است. بی بی کرم خاصیت مرطوب‌کنندگی بیشتری داشته و در نتیجه ترکیبات آب‌رسان آن بیشتر است. در حالی که سی سی کرم ساختار رنگی بیشتری دارد تا پوشش بیشتری هم اعمال کند.
پس طبیعی است که بافت سی سی کرم نسبت به بی بی کرم سنگین‌تر بوده و بی بی کرم تا حدودی شبیه مرطوب‌کننده رنگی است. به این ترتیب زمانی که جوش و جای جوش‌های زیادی دارید یا در مجموع می‌خواهید پوست یکدست‌تری داشته باشید، از سی سی کرم استفاده کنید. برای زمان‌هایی هم که پوست شما خشک است یا می‌خواهید میکاپ لایت و طبیعی انجام دهید، از بی بی کرم استفاده کنید. 

تفاوت در ظاهر بی بی کرم یا سی سی کرم در چیست؟ 

همان‌طور که اشاره کردیم، بی بی کرم ظاهری طبیعی‌تری داشته و با یکدست‌سازی پوست آن را شاداب و با طراوت نشان می‌دهد. در حالی که سی سی کرم با رنگ بیشتری که دارد پوست را بهتر یکنواخت کرده و حالتی مات به چهره می‌دهد. 

بی بی کرم یا سی سی کرم

اختلاف در قیمت بی بی کرم و سی سی کرم 

تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم در قیمت به برند آن‌ها بستگی دارد. در برخی مدل‌ها کرم سی سی و در مدل‌های دیگر کرم بی بی گران‌تر است. به طور کلی این موضوع به سابقه خرید، نیاز و بودجه شما بستگی دارد. 

خرید محصولات آرایشی از بهترین فروشگاه آنلاین 

در این مقاله شما را با تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم آشنا کردیم تا در نهایت خریدی عالی و درست داشته باشید. اگر قصد خرید بی بی کرم یا سی سی کرم را دارید می‌توانید بر اساس کارایی، ویژگی‌ها و تفاوت‌های بسیار مهمی که در خصوص آن‌ها در این مطلب بررسی کردیم، اقدام کنید. یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین در این زمینه، بیوتی کد است که انواع لوازم آرایشی بهداشتی را با بهترین قیمت عرضه می‌کند. شما می‌توانید از بین انواع بی بی کرم، سی سی کرم، کرم‌پودر و سایر لوازم آرایشی بهترین گزینه را از سایت بیوتی کد خریداری کنید. 

دیدگاه شما چیست؟







0