0

ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ؟ کدام بهتر است؟


اشعه ماورا بنفش uva و uvb بخشی از طیف الکترومغناطیسی نور خورشید بوده و مطالعات نشان داده که این اشعه‌ها موجب آسیب‌های پوستی می‌شوند. اشعه‌های مضر UVA و UVB با نفوذ به عمق پوست و گذر از لایه‌های مختلف آن، سلامت سلول‌های پوستی را تهدید می‌کنند. کرم‌های ضد آفتاب که باید از پوست در مقابل اشعه ماورا بنفش محافظت کنند، در دو نوع رنگی و بی ‌رنگ تولید می‌شوند. در چنین شرایطی ممکن است با این پرسش مواجه شوید که ضد آفتاب رنگی بهتره یا بی رنگ؟ فرق ضدآفتاب رنگی و بی رنگ در چیست؟ در ادامه شما را با پاسخ این پرسش‌ها آشنا خواهیم کرد. 

ضد آفتاب رنگی چیست؟ 

انواع ضد آفتاب‌ ها فرمولاسیونی دارند تا مثل سد در برابر اشعه‌های مضر خورشید عمل کرده و از رسیدن آن‌ها به سلول‌های پوستی جلوگیری کنند. علاوه بر این بهترین ضد آفتاب، یک لایه محافظتی در برابر آلودگی هوا و ترکیبات مضر محیطی، روی پوست ایجاد خواهد کرد. بهترین ضد آفتاب رنگی در گروه ضد آفتاب معدنی یا فیزیکی قرار گرفته و در ساخت آن از رنگدانه‌هایی مثل اکسیدهای آهن، اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم استفاده می‌شود. رنگدانه‌های به کار رفته در ضدافتاب رنگی، قابلیت انعکاس نور‌های نامرئی را داشته و نه تنها از پوست در برابر اشعه uv بلکه از آن در برابر نور آبی صفحه نمایش کامپیوتر و گوشی نیز محافظت می‌کنند. ضد آفتاب خوب رنگی را می‌توان جایگزین برخی محصولات آرایشی همچون کرم پودر دانست، زیرا وجود رنگدانه‌ها، سطح پوست را یک‌دست و زیبا می‌کند.

خرید ضد آفتاب

تفاوت های ضد آفتاب رنگی و بی رنگ

پیش از آنکه به این سوال پاسخ دهیم که ضد آفتاب رنگی بهتره یا بی رنگ؟ باید ابتدا بهترین ضد آفتاب رنگی را با یک ضد آفتاب خوب بی رنگ مقایسه کنیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید درباره نقش ضد آفتاب در روتین پوستی بهتر و بیشتر بدانید، حتما مقاله بی بی کرم بهتره یا ضد آفتاب را مطالعه کنید. 

ساختار فرمولی در ضد آفتاب خوب رنگی و بی رنگ 

در ابتدا باید بدانید که در تولید کرم ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ برای مقابله با نور خورشید از ترکیبات یکسانی استفاده می‌شود. سطح محافظتی کرم ضد آفتاب خوب در برابر خورشید با فاکتور SPF سنجیده می‌شود که به رنگی یا بی رنگ بودن آن ارتباطی ندارد. به طور کلی هرچه SPF یک ضدآفتاب رنگی یا بی رنگ بیشتر باشد، گزینه مناسب‌تری برای مقابله با نور خورشید است و البته بر قیمت ضدافتاب نیز تاثیر می‌گذارد. تنها تفاوت ساختاری دو ضد آفتاب رنگی و بی رنگ، وجود رنگدانه‌ها است.

خرید ضد آفتاب

محافظت از پوست در برابر نور خورشید در کرم ضد آفتاب

در زمان خرید ضد آفتاب باید بدانید که سطح محافظتی ضد آفتاب در برابر اشعه UV خورشید به SPF محصول بستگی دارد، نه رنگی یا بی رنگ بودن آن! همانطور که می‌دانید نور مرئی نیز بخشی از طیف الکترومغناطیسی خورشید را تشکیل می‌دهد. البته این طیف نور مرئی از وسایل الکترونیک مانند تلفن همراه و لپتاپ و برخی لامپ‌ها نیز ساطع می‌شود.
مطالعات جدید نشان می‌دهند که طیف نور مرئی نیز در دراز مدت به پوست آسیب می‌زند. متاسفانه بهترین ضد آفتاب فاقد ترکیبات محافظتی در برابر این نور هستند. جالب است بدانید که رنگدانه اکسید آهن که در ساخت بهترین ضد آفتاب رنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، سدی در برابر نور مرئی است و از آسیب سلول‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

خرید ضد آفتاب

زیبایی پوست با بهترین کرم ضد آفتاب 

با خرید ضدافتاب و استفاده مداوم از این محصول، از پوست خود در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کنید، در نتیجه پوستی زیباتر و شاداب‌تر خواهید داشت. البته ضد آفتاب مای رنگی یا دیگر برندها، با وجود رنگدانه‌ها، لک یا تیرگی‌های پوستی را پوشش داده و موجب می‌شوند تا سطح پوست صاف و یک‌دست دیده شود. پس می‌توان گفت ضد آفتاب خوب رنگی، زیبایی بیشتری را به پوست شما می‌بخشد.

ضد آفتاب رنگی بهتره یا بی رنگ؟

حال به این سوال می‌رسیم که ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ؟ همانطور که گفتیم بهترین ضد آفتاب رنگی، حاوی رنگدانه‌هایی هستند که از پوست در برابر نور مرئی نیز محافظت می‌کنند. همچنین با استفاده از ضدآفتاب رنگی دیگر نیازی به کرم پودر ندارید و می‌توانید پوست و زیباتری داشته باشید. 
اما آیا ضد آفتاب رنگی ضرر دارد؟ با این وجود استفاده از ضد افتاب رنگی می‌تواند باعث یک مشکل مهم شود! همانطور که می‌دانید برای محافظت در برابر نور خورشید باید به میزان کافی از ضد آفتاب ایرانی استفاده کرد. متخصصان توصیه می‌کنند در هر بار استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی و خارجی باید در حدود دو بند انگشت کرم استفاده شود. معمولا مصرف‌کنندگان کرم ضد افتاب رنگی، برای جلوگیری از تغییر رنگ پوست، مقدار کمتری استفاده می‌کنند که این موضوع روی تاثیر محافظتی تاثیر می‌گذارد. 

قیمت ضد آفتاب

نکات مهم در استفاده از کرم ضد آفتاب ایرانی رنگی یا بی رنگ

بعد از بررسی تفاوت‌های محصولات و رسیدن به پاسخ انتخاب ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ، باید به نکاتی اشاره کنیم که در زمان استفاده از ضد افتاب باید مدنظر قرار دارد.
•  در صورت استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی یا خارجی، ابتدا یک لایه ضد افتاب بی رنگ روی پوست بزنید تا مشکل نازک بودن لایه رنگی و محافظت کم آن برطرف شود.
•  کریم ضد آفتابی را خریداری کنید که فاکتور SPF آن 30 یا بیشتر باشد. به طور کلی از بین بهترین ضدآفتاب‌ ایرانی، در حال حاضر برند مای حرف اول را می‌زند؛ خط چشم، ریمل، رژلب و کرم پودر برخی از لوازم آرایشی عرضه شده توسط این برند هستند. 
•  برای پاکسازی ضدآفتاب بی رنگ پس از شستشو پوست، از تونر استفاده کنید.
•  برای پاکسازی ضدآفتاب رنگی، ابتدا با میسلار واتر پوست را تمیز کرده و سپس شستشو و تونر را انجام دهید.
•  در زمان خرید کرم ضد آفتاب ابتدا به برند و کیفیت آن توجه کنید و سپس قیمت ضدافتاب!
•  فلوئید مای و یا کرم ضد آفتاب را باید هر دو ساعت یک‌بار تمدید کنید.
•  اگر قصد استفاده از مواد آرایشی دیگر مانند کرم‌های مرطوب‌کننده را دارید، ضدآفتاب باید لایه آخر آرایش باشد.

قیمت ضد آفتاب

شما از چه ضد آفتابی استفاده می‌کنید؟ 

در این مطلب به این سوال پاسخ دادیم که ضد آفتاب رنگی بهتره یا بی رنگ؟ در زمان خرید ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ توجه داشته باشید تا محصولی مناسب پوست خود (چرب، خشک یا مختلط) انتخاب کنید. همچنین از برندهای نام آشنا و معتبر، انواع ضدآفتاب را خریداری و پیش از توجه به قیمت به کیفیت آن دقت کنید. 
اعتبار فروشگاه یکی از دیگر نکات مهم در زمان خرید محصولات پوستی همچون ضد آفتاب مای یا دیگر برندها است. سایت لوازم آرایشی بیوتی کد یک فروشگاه اینترنتی معتبر در ایین زمینه بوده که شما می‌توانید انواع ضد آفتاب رنگی و بی رنگ و یا دیگر محصولات موردنیاز خود را از آن سفارش دهید. شما چه نظری درباره استفاده از انواع ضدافتاب رنگی یا بی رنگ دارید؟ تجربه یا پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید، همکاران ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود. 

دیدگاه شما چیست؟







0