0

بهترین آبرسان‌های پوست کدامند؟ معرفی بهترین محصولات موجود در بازار ایران


پوست به عنوان بیرونی‌ترین لایه محافظ و بزرگ‌ترین عضو بدن از شما در برابر میکروب‌ها و باکتری‌ها مراقبت می‌کند. دما، رطوبت، آلودگی‌هوا، نور خورشید و کم آبی برخی از عوامل موثر در میزان سلامتی پوست هستند. در صورت عدم مراقبت از اپیدرم، درم و هیپودرم، پوست مستعد مشکلات فراوانی مثل پیری زودرس، اگزما و حتی سرطان پوست خواهد شد. به همین دلیل است که باید استفاده از آبرسان و مرطوب‌کننده را در روتین مراقبت از پوست خود بگذارید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین آبرسان پوست صورت موجود در بازار ایران بپردازیم. 

اهمیت استفاده از مرطوب کننده و آبرسان پوست صورت 

مرطوب کننده و آبرسان قوی پوست صورت اگر درست انتخاب شده باشد با ایجاد یک سد محافظ روی پوست، صورت را هیدراته و سالم نگه می‌دارد. مرطوب کننده، آبرسانی به پوست را افزایش داده و رطوبت طبیعی آن را نیز برای مدتی طولانی حفظ می‌کند. برخی از مرطوب‌کننده‌ها حتی از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت می‌کنند. البته باید در نظر داشته باشید که باید هر روز از مرطوب‌کننده و آبرسان متناسب و هماهنگ با نوع پوست خود استفاده کنید. پوست انواع مختلفی داشته و می‌تواند از خشک حساس تا چرب و مختلط متفاوت باشد؛ به همین دلیل است که برای اکثر افراد، انتخاب بهترین آبرسان صورت متناسب با پوست به یک چالش جدی تبدیل می‌شود. 
به گفته بسیار ی از متخصصان پوست استفاده از آبرسان، بخش ضروری از هر روتین مراقبت از پوست است. زیرا آبرسان و مرطوب‌کننده، میزان تولید سبوم (روغن طبیعی تولید شده توسط پوست) را متعادل می‌کند. البته تولید سبوم در پوست ضروری است زیرا باعث لطافت و محافظت از لایه بیرونی پوست می‌شود. اما تولید بیش از حد سبوم و چربی می‌تواند منجر به آکنه و جوش شود. 

ترکیبات ضروری در بهترین کرم مرطوب کننده صورت

متخصصین پوست وجود اسید هیالورونیک، گلیسیرین و سرامیدها را در فرمولاسیون یک کرم مرطوب کننده استاندارد ضروری می‌دانند. اسید هیالورونیک سطح رطوبت پوست را افزایش داده و با به دام انداختن رطوبت در پوست خاصیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری آن را افزایش می‌دهد. گلیسیرین نیز یک آبرسان بسیار قوی بوده و سرامید‌ها نیز از پوست در برابر آلاینده‌ها و آلودگی‌ها محافظت می‌کنند. 

نحوه و روش استفاده از مرطوب کننده صورت 

زمان استفاده از مرطوب‌کننده صورت به نوع پوست، آبرسان و تجویز پزشک بستگی دارد. اما در هر حال باید مرطوب کننده (آبرسان پوست صورت) را روی پوست تمیز و شسته شده خود زده و ماساژ دهید. چرا که آبرسان یا مرطوب کننده از خشک شدن پوست صورت بعد از شستشو جلوگیری می‌کند. البته می‌توان از آبرسان زمانیکه پوست صورت، کمی مرطوب هست هم استفاده کرد؛ زیرا آبرسان رطوبت موجود روی پوست را به دام انداخته و آن را برای یک مدت طولانی حفظ می‌کند. 
بعد از شستشوی صورت با استفاده از نوک انگشتان، مقداری مرطوب‌کننده به اندازه نخود را ضربه‌ای، روی صورت بزنید و با حرکت دایره‌ای آن را پخش کنید تا کاملا جذب پوست شود. فراموش نکنید که باید از مقداری از مرطوب کننده صورت را روی گردن خود هم بکشید.  

آبرسان و مرطوب کننده در روتین مراقبت از پوست 

اغلب متخصصان پوست بر این نظر هستند که افراد باید به طور روزانه از مرطوب کننده در روتین مراقبتی خود استفاده کنند. استفاده از مرطوب‌کننده و آبرسان پوست صورت باید در روز‌های سرد و زمستانی بیشتر شود. فراموش نکنید که پوست به لایه‌ای از رطوبت نیاز دارد؛ در صورت نبود رطوبت و عدم تشکیل لایه محافظتی، PH پوست مختل شده و نتیجه‌ای جز قرمزی، التهاب و خشکی برای پوست شما نخواهد داشت. 

معرفی روش‌های خانگی برای آبرسانی و مرطوب کردن پوست 

اگر طرفدار استفاده از کرم‌ها و پماد‌های دارویی برای افزایش رطوبت و آبرسانی به پوست نیستید، می‌توانید از روش‌های خانگی، پوست را هیدراته کرده و آن رطوبت را حفظ کنید. کاهش استرس، عدم مصرف الکل، کاهش مصرف نمک، خوردن سبزیجات و کاهو و کنترل استرس برخی از روش‌های خانگی برای هیدراته نگه داشتن پوست محسوب می‌شوند. 
البته برخی از افراد نیز با استفاده از مواد طبیعی همچون زیتون، روغن نارگیل، آواکادو، آلوئه‌ورا، جوپرک، ماست و شیر اقدام به ساخت کرم‌های مرطوب کننده طبیعی می‌کنند. با اینکه مرطوب‌کننده‌های خانگی از عصاره‌های ارگانیکی ساخته شده‌اند، اما بسیار کند عمل کرده و مشاهده نتیجه و تاثیر برای فرد بسیار زمان‌بر است. به همین دلیل در ادامه به معرفی برخی از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده پرفروش و محبوب در بازار ایران می‌پردازیم:

کرم مرطوب‌کننده خیار و آرگان شون 

در حال حاضر، کرم آرگان خیار شون از بهترین مارک کرم آبرسان صورت ایرانی است. فرمولاسیون این محصول بر پایه مواد و عصاره‌های طبیعی مثل آلوئه‌ورا و آرگان بوده و باعث آبرسانی عمیق به لایه‌های پوست و ترمیم آن می‌شود. خیار با قدرت آبرسانی فوق‌العاده و روغن آرگان با ویژگی بازسازی کننده، درخشندگی و سلامت پوست شما را تضمین کرده و آلوئه‌ورا سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین E و A و C است. این محصول سرشار از اسید چرب‌های ضروری، آنتی‌اکسیدان و ویتامین است. 

کرم مرطوب کننده مای مخصوص آقایان

زیبایی منحصر به جنسیت خاصی نیست و آقایان نیز باید نسبت به سلامتی پوست خود حساس باشند تا با مشکلاتی مانند پیری زودرس و چروک مواجه نشوند. کرم مرطوب کننده آقایان مای رطوبت موجود در پوست را افزایش داده و با حفظ آن مانع از خشکی پوست می‌شود. ضمن اینکه این کرم برای هر نوع پوستی قابل استفاده است. 

فلوئید آبرسان پوست چرب الارو 

اینکه گمان کنیم پوست چرب نیازی به رطوبت و آبرسانی ندارد، یک تفکر اشتباه است. حقیقت این است که استفاده از آبرسان و مرطوب کننده برای پوست چرب، می‌تواند میزان تولید سبوم و ترشح چربی را صورت به تعادل برساند. پس اگر برای پوست چرب خود به دنبال بهترین آبرسان از برندی شناخته شده هستید، فولئید آبرسان پوست چرب الارو را انتخاب کنید. فلوئید آبرسان پوست چرب الارو، سطح پوست را مات کرده، منافذ آن را کوچک کرده و می‌تواند به عنوان زیرساز آرایش نیز به کار رود. این محصول با خواص آنتی اکسیدانی از پوست در برابر اشعه‌های مضر و سرما و خشکی مراقبت می‌کند.  

بهترین مارک کرم آبرسان صورت ایرانی و خارجی کدامند؟

در این مقاله به معرفی برخی از پرفروش‌ترین و بهترین آبرسان‌های پوست صورت ایرانی و خارجی پرداختیم. حالا شما به ما بگوئید که چه محصولی را بهترین آبرسان برای پوست خود می‌دانید؟ اگر سوال یا تجربه‌ای در این باره دارید حتما نظر خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. همکاران ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود. 


 

برچسب ها:
دیدگاه شما چیست؟







0