0

بررسی تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب؛ آشنایی با بهترین فلوئید ضد آفتاب


روز‌های داغ، تعطیلات تابستانی و سفر‌های ساحلی در راه است و باید علاو‌ه‌بر عینک دودی، پیراهن نخی و کلاه یک ضد آفتاب نیز همراه خود داشته باشید. عدم استفاده از ضد آفتاب در روتین روزانه پوستی در خوش‌بینانه‌ترین حالت، باعث ایجاد لک روی صورت شما خواهد شد. برای داشتن پوستی شفاف، سالم و بدون لک باید از کرم ضد آفتاب و فلوئید استفاده کنید؛ اما قبل از هرچیز ابتدا تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب را دانسته و سپس باید با بهترین فلوئید ضد آفتاب آشنا شوید. 

کرم ضد آفتاب چیست؟ بررسی مزایا و فواید ضد آفتاب

کرم‌های ضد آفتاب که معمولا به اسم کرم آفتاب هم شناخته می‌شوند، بخش مهمی از روتین پوستی در کل روز‌های سال شناخته می‌شوند. عناصر به کار رفته در کرم ضدافتاب از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت می‌کنند. هنگامی که اشعه ماورا بنفش خورشید وارد پوست می‌شود، رشد و عملکرد طبیعی سلول‌ها را مختل کرده و کلاژن و الاستین پوست را می‌شکند. در چنین شرایطی است که پوست دچار پیری زودرس شده و چروک روی صورت می‌افتد. ضدآفتاب‌های حاوی مواد شیمیایی به لایه‌ اولیه پوست جذب شده و اشعه ماورا بنفش خورشید را قبل از اینکه به سلول‌های پوست آسیبی برسانند، دفع خواهند کرد. ضدآفتاب‌های فیزیکی نیز، یک لایه محافظتی روی پوست ایجاد کرده و اشعه‌های مضر uv را از روی پوست منعکس می‌کنند. 
مقدار توصیه شده ضد آفتاب مورد نیاز، برای محافظت از کل بدن در برابر نور خورشید در حدود 28 گرم است. ضد آفتاب می‌تواند تا حدود 2 ساعت پس از مصرف از پوست شما در برابر آفتاب، باران، عرق و شنا محافظت کند. به همین دلیل مهم است که بعد از انجام هر کدام از این فعالیت‌ها، یا حداقل هر دو ساعت یکبار، ضدافتاب را تمدید کنید. 
ضمن اینکه ضد آفتاب نیز مانند هر محصول دیگری منقضی خواهد شد. تاریخ انقضا کرم ضد آفتاب روی بسته‌بندی آن درج شده است اما در نظر داشته باشید که اگر کرم، ساعت‌ها در معرض نور شدید خورشید و گرما قرار بگیرد می‌تواند، خیلی اثربخشی خود را زودتر از تاریخ انقضا دست دهد. پس از کرم ضد آفتاب خود در برابر گرمای بیش از حد و آفتاب مستقیم محافظت کنید. در مقاله بهترین spf ضد آفتاب بهتر و بیشتر درباره کرم ضد آفتاب و مزایای آن صحبت کردیم. 

فلوئید چیست؟ ضد آفتاب فلوئید یعنی چه؟ 

اجازه دهید قبل از اینکه به بررسی تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب بپردازیم، ابتدا بگوئیم که فلوئید یا Fluid در اصل واژه‌ای لاتین به معنای مایع است. پس به عبارتی هر محصولی که شکل مایع داشته و بر پایه آب باشد در اصل فلوئید محسوب می‌شود. 
فلوئید ضد آفتاب بافتی بسیار سبک داشته و برخلاف کرم، تقریبا حالتی مایع داشته و جذب آن نیز بسیار سریع است. در تولید محصولات فلوئیدی، روغن بسیار کمی به کار رفته و بافت آن مبتنی بر آب است؛ در نتیجه چربی اضافی با استفاده از این محصول به راحتی از روی پوست جذب می‌شود. به همین دلیل فلوئید ضد آفتاب، بیشتر مناسب پوست‌های چرب بوده و افرادی با پوست‌های خشک و حساس، باید به دنبال گزینه‌های دیگری باشند. در نظر داشته باشید که ضد آفتاب فلوئیدی، برای استفاده در آب‌و‌هوای گرم و مرطوب نیز مناسب است. 

تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب در چیست؟ 

مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب در بافت آن‌ها است. محصولات کرمی همانطور که از نامشان پیداست بر پایه چربی بوده و طبیعی است که درصد بیشتری از چربی را در خود دارند. پس افرادی که پوستی خشک و حساس دارند، باید از کرم‌های ضد آفتاب رنگی و بی‌رنگ که درصد چربی بیشتری در خود دارند استفاده کنند. 
از سویی دیگر افرادی با پوست چرب و مختلط به دلیل ترشح بیش از اندازه سبوم، همیشه مستعد عارضه‌هایی چون جوش، آکنه و التهابات پوستی هستند. این افراد باید محصولاتی برپایه چربی مثل کرم را کنار گذاشته و از فلوئید‌ها و لوسیون‌ها که بر پایه آب هستند استفاده کنند. در ادامه به سایر تفاوت‌های کرم ضد آفتاب و فلوئید می‌پردازیم:
•    بافت فلوئید بیشتر شبیه به سرم بوده و حالتی آبکی دارد.
•    هر دو محصول روی پوست متوسط رو به تیره، مقدار کمی رد سفیدی از خود به جا می‌گذارند. 
•    فلوئید‌ها قدرت جذب بالایی داشته و سریع‌تر روی پوست خشک می‌شوند؛ اما کرم‌ها به زمان بیشتری برای جذب کامل به پوست نیاز دارند. 
•    میزان محافظت بهترین فلوئید ضد آفتاب با کرم ضد آفتاب یکسان است و هر دو درصد spf متفاوتی را ارائه می‌کنند. 
•    همانطور که اشاره شد ضد آفتاب فلوئیدی برپایه آب بوده و کرم ضد آفتاب برپایه چربی است.

 لیست مزایای استفاده از فلویید ضدافتاب 

افرادی که پوست چرب و مختلط دارند، اغلب اوقات بعد از زدن بهترین ضد آفتاب ایرانی و خارجی، روی پوست خود احساس سنگینی می‌کنند. اگر شما هم چنین مشکلی دارید، از ضد آفتاب فلوئیدی استفاده کنید تا در زمان زیر آفتاب، حس خوشایندی نسبت به صورت خود داشته باشید.    
اگر روی صورت شما جای جوش و اسکار دیده می‌شود با کمک محصولات فلوئید، نمایی مات به پوست خود خواهید داد. منافذ باز روی پوست می‌توانند، باعث تجمع آلودگی‌ها و چربی‌ها شده و در نهایت موجب ایجاد جوش و اکنه شوند. با استفاده از محصولات فلوئیدی، علاوه‌بر محافظت از پوست، منافذ باز نیز به طور کامل بسته خواهند شد. 

لیست بهترین فلوئید‌های ضد آفتاب موجود در بازار 

حالا که با تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب آشنا شدید، باید 2 محصول پرفروش فلوئید ضد آفتاب را هم بشناسید تا در صورت لزوم از آن‌ها استفاده کنید.  

ضد آفتاب فلوئید مای؛ پرفروش‌ترین و بهترین فلوئید ضد آفتاب ایران 

فلوئید ضد آفتاب SPF50 مای در حال حاضر پرفروش‌ترین ضد آفتاب ایرانی است که بیشتر برای پوست‌های چرب و مختلط مناسب است. فرمولاسیون بدون چربی فلوئید مای spf50 باعث شده روی پوست صورت، حالتی مات و بدون برق داشته باشد. ضمن اینکه فلوئید مای هیچگونه، اثر سفید‌کنندگی روی پوست نداشته و فاقد پارابن و سیلیکون است. ضد آفتاب فلوییدی مای با تکنولوژی WET SKIN تولید شده و روی پوست‌های خیس و مرطوب نیز قابل استفاده است. فلوئید مای در گروه محصولات غیر‌جوش‌زا و حساسیت‌زا قرار گرفته و سرشار از ویتامین e است. 

فلوئید ضد آفتاب وت فورس الارو؛ بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب

اگر به دلیل حس سنگینی و چربی روی پوست صورت، تمایلی به استفاده از ضد آفتاب ندارید می‌توانید فلوئید الارو را امتحان کنید. فلوئید ضد آفتاب وت فورس الارو ۵۰ میل بافتی سبک و جذبی سریع داشته و احساس سنگینی و چربی ناخوشایندی به پوست شما نمی‌دهد. این محصول حاوی فیلتر‌های محافظت از اشعه‌های uv است و برای پوست‌های چرب و مختلط به کار می‌رود. ویتامین B5 در فرمولاسیون ضد آفتاب فلوئید الارو، رطوبت‌رسانی به پوست را افزایش داده و موجب نرمی و لطافت آن می‌شود. فلوئید ضدآفتاب الارو وت فورس روی پوست خیس هم قابل استفاده بوده و اشعه‌های مضر را بازتاب می‌دهد. 

فلوئید بهتر است یا کرم؟ مسئله این است! 

در این مقاله به بررسی تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب پرداخته و بهترین فلوئید ضد آفتاب در ایران را به شما معرفی کردیم. اکنون دیگر می‌توانید بهترین محصول ضد آفتاب را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید. اگر سوال یا تجربه‌ای در این باره دارید، آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. همکاران ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود. 

دیدگاه شما چیست؟







0