0

صفر تا صد مراحل آرایش صورت برای مبتدیان


قدرت آرایش غیر قابل انکار است؛ چندین سال است که محصولات آرایشی به ما کمک می‌کنند، نقاط قوت صورت خود را قوی‌تر و ایرادات آن را بپوشانیم. اما اگر بعد از هر میکاپ، احساس می‌کنید چندان از نتیجه نهایی راضی نیستید، شاید آنطور که باید ترتیب آرایش صورت را رعایت نمی‌کنید. میکاپ هنری است که می‌تواند چهره شما را متحول کند، اما برای رسیدن به این هدف قوانینی وجود دارد که باید از آن‌ها پیروی کنید. به همین دلیل در ادامه، شما را با مراحل آرایش صورت به ترتیب آشنا خواهیم کرد. 

اولین مرحله برای آموزش آرایش صورت برای مبتدیان 

می‌دانیم که فیلم آرایش صورت زیادی را تماشا کرده‌اید، سلبریتی‌ها را روی فرش قرمز دیده و بار‌ها خواسته‌اید خودتان را مثل آن‌ها آرایش کنید. اما نتوانسته‌اید به نتیجه دلخواهتان برسید، خبر خوب اینکه مراحل آرایش صورت ساده، بیشتر از 10 دقیقه طول نمی‌کشد؛ اما باعث می‌شود آرایش شما روی پوستتان حالت ماسیده نگیرد. 

ترتیب مراحل آرایش صورت؛ شستشو و تونر 

در اولین گام از آموزش آرایش صورت برای مبتدیان، ابتدا باید صورت خود را با ژل شستشوی صورت مناسب پوست خود بشوئید. در نظر داشته باشید که پوست صورت شما، هرچقدر که تمیز‌تر باشد، بهتر و بیشتر محصولات آرایشی را به خود جذب می‌کند. بعد از ژل شستشو، نوبت به استفاده از تونر می‌رسد؛ چند قطره تونر روی دستمال کاغذی یا پنبه ریخته و آن را روی صورت و گردن خود بکشید. با استفاده از تونر، سطح ph پوست خود را بعد از پاکسازی متعادل و منافذ آن را سفت می‌کنید.

ترتیب ارایش صورت با ضدآفتاب و مرطوب کننده 

ارایش ساده مجلسی روی پوستی که به طور طبیعی صاف و نرم است، بی‌نقص و زیبا به نظر می‌رسد. پس قبل از شروع آرایش، کمی مرطوب کننده به پوست خود بزنید. اینکه از مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید، مهم‌ترین بخش در ترتیب آرایش است. اگر پوستی خشک دارید باید به سراغ لوسیونی چرب و سنگین بروید. اگر پوستی چرب داشته و مستعد آکنه هستید به سراغ محصولاتی فاقد روغن بروید. 
مرطوب کننده را روی پیشانی و مرکز صورت زده و به سمت بیرون و بالا حرکت کرده و از پخش یکنواخت آن روی صورت اطمینان حاصل کنید. البته در این مرحله می‌توانید کرم ضد آفتاب را جایگزین مرطوب کننده کنید. در این مرحله از ترتیب آرایش صورت، برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن لب در هنگام رژ زدن، باید از بالم لب استفاده کنید. 

مهم‌ترین مراحل زیرسازی آرایش صورت

حالا که پوستتان به خوبی مرطوب شده است، باید به سراغ مهم‌ترین مرحله زیرسازی آرایش صورت یعنی پرایمر بروید. پرایمر باعث می‌شود، آرایش تازه به نظر رسیده و در اصطلاح حالت ماسیده به خود نگیرد. پرایمر با پر کردن خطوط ریز و منافذ ظریف صورت، باعث می‌شود پوست یکنواخت به نظر رسیده و ماندگاری آرایش بیشتر شود. پس اگر در طول روز فعالیت و تعریق زیادی دارید، باید از پرایمر در زیرسازی آرایش خود استفاده کنید. 
به اندازه یک سکه کوچک از پرایمر را روی نوک انگشت، برس یا اسفنج آرایشی زده و از مرکز صورت خود شروع کرده و به آرامی آن را به سمت گونه‌ها، پیشانی و چانه خود بکشید. برای پوست حساس اطراف دور چشم، باید از پرایمر مخصوص استفاده کنید. در نظر داشته باشید که پلک‌های ما می‌توانند در طول روز، چربی را به خود جلب کنند. پس اگر بدون پرایمر، چشم را آرایش می‌کنید طبیعی است که میکاپتان ناهموار و لکه‌دار به نظر می‌رسد.  

فاندیشن در آرایش چیست؟

فاندیشن نوعی کرم سنگین است که برای پوشاندن عیوب و ضایعات پوستی به کار رفته و می‌تواند جای زخم و لک را نیز کاور و به طور کلی رنگ پوست را یکدست کند. کرم پودر بافت سبک و غلظت کمتری داشته و طبیعی است که قدرت پوشش‌دهی پایینی هم داشته باشد. رنگ فاندیشن انتخابی شما، باید نزدیک‌ترین رنگ به رنگ پوست واقعی شما باشد. در نظر داشته باشید که اگر پوستی چرب دارید، باید از فاندیشن مات استفاده کنید؛ اگر پوستتان خشک است باید فاندیشنی مخملی و درخشان بخرید. برای زدن فاندیشن می‌توانید از برس، اسفنج یا انگشتان خود استفاده کنید. اگر به دنبال پوششی سبک هستید از انگشت‌ها استفاده کرده و فاندیشن را از مرکز صورت به سمت بیرون بزنید. فقط به یاد داشته باشید که قبل از تماس انگشت با پوست، حتما دستان خود را بشوئید.

 

کانسیلر اصلی‌ترین بخش در مراحل آرایش صورت

یکی از مهم‌ترین گام‌ها در مراحل زیرسازی آرایش صورت، استفاده از کانسیلر است. این محصول به شما امکان می‌دهد، نواحی خاص صورت مثل تیرگی دور چشم، جوش و جای اکنه را به راحتی بپوشانید. پس در استفاده از کانسیلر زیاده روی نکنید، فقط باید نقاطی از پوست که واقعا قصد پنهان کردن آن‌ها را دارید با کانسیلر بپوشانید. 
کانسیلر انتخابی شما می‌تواند نزدیک‌ترین رنگ به پوست یا یک درجه روشن‌تر از آن باشد. فاندیشن و کانسیلر اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما کاربرد‌های متفاوتی دارند و رعایت ترتیب آن‌ها در مراحل آرایش مهم است. ممکن است در ویدیو‌های آرایشی ترند شده در اینستاگرام و تیک تاک، ابتدا از کانسیلر استفاده کنند. اما اگر در آرایش مبتدی هستید، باید به اصول اولیه پایبند باشید و به جای روش‌های پیچیده از قوانین ساده استفاده کنید.  

تکمیل آرایش ساده و زیبا با برنزر و رژگونه

بعد از تکمیل مراحل زیرسازی آرایش صورت، باید کمی رنگ به چهره خود اضافه کرده و ویژگی‌های خاص آن را برجسته کنید. یک برنزر مناسب می‌تواند، پوست شما را مانند آفتاب درخشان و شاداب کند. برای اینکار فقط باید برنزر را به شکل عدد 3 در دو طرف صورتتان بزنید. از پیشانی شروع کرده و برنزر را در امتداد گونه‌ها کشیده و سپس آن را روی خط فک بکشید تا به چانه برسد. فراموش نکنید که باید مقداری از برنزر را روی گردن خود هم بزنید.  
یکی از عناصر جذابیت آرایش از گذشته تا به امروز، گونه‌هایی برافروخته و آتشین است. پس اگر آرایشی جذاب می‌خواهید رژ گونه باید جزو عناصر اصلی ترتیب مراحل آرایش شما باشد. پس از یک برس متراکم برای زدن رژگونه استفاده کنید؛ در نظر داشته باشید که باید بسته به رنگ پوست و سبک آرایشی، متناسب‌ترین رژ گونه را انتخاب کنید. 
رژ گونه صورتی را فقط باید روی برجستگی‌های گونه خود بزنید تا کمی ظاهری طبیعی به آرایش بدهید. رژگونه آلویی را باید افرادی که پوست سبزه تا تیره دارند استفاده کنند. اگر هم پوست روشنی دارید و چندان طرفدار رنگ صورتی نیستید، باید به سراغ رژگونه هلویی بروید. 

آموزش جدیدترین آرایش چشم در خانه 

چه رنگ‌های خنثی انتخاب کنید، چه سایه‌های رنگارنگ در هر حالف آرایش چشم می‌تواند جذابیت بیشتری به چهره شما بدهد. به یاد داشته باشید که هر آرایش چشمی، نیاز به دو رنگ سایه مکمل تیره و روشن دارد. برس را به سایه چشم روشن زده و اضافی آن را گرفته و روی کل پلک (خط مژه تا بالای چین پلک) بکشید. حالا برس را به سایه تیره زده، اضافی آن را گرفته و سایه را درست زیر استخوان ابرو بکشید. در نظر داشته باشید که نباید گوشه‌های داخلی پلک را تیره کنید. حالا یک برس تمیز برداشته و مرز بین این دو سایه را با یکدیگر ترکیب کنید. با اینکار به چشمان خود عمق و حالت می‌دهید. 
در ترتیب ارایش صورت، نباید خط چشم و ریمل را نادیده بگیریم. اگر کشیدن خط چشم برای شما کمی سخت است، می‌توانید از خط چشم کالیستا نمدی استفاده کنید. اما اگر در گروه مبتدیان قرار می‌گیرید، خط چشم مدادی برای شما بهترین گزینه خواهد بود. برای کشیدن خط چشم باید به فرم چشمانتان دقت کنید، برای چشمان گرد باید خط چشم را از وسط پلک شروع کرده و بسته به سلیقه خود به انتهای مژه برسانید. اگر می‌خواید چشمانتان کمی درشتبه نظر برسد، خط چشم را از گوشه داخلی به سمت بیرون بکشید. در پایان باید آرایش چشم خود را با ریمل تکمیل کرده و به مژه‌ها نظم بدهید. 

میکاپ لب در مراحل آرایش صورت ساده

وقتی که به پایان مراحل آرایش صورت نزدیک می‌شویم، نباید هیچ نکته‌ای را سرسری بگیریم. وقتی که آرایشتان رو به اتمام و تکمیل است، نباید رژ لب را نادیده بگیریم؛ اگر لب‌هایتان خشک و پوسته پوسته است باید از یک بالم لب مناسب استفاده کرده و صبر کنید تا به طور کامل جذب شود. رژ لب مورد علاقه خود را برداشته و از وسط لب شروع کرده و آن را به گوشه‌ها برسانید؛ افراط نکنید و از زدن رژ به بالای خط لب‌ خودداری کنید. 

آخرین بخش از ترتیب آرایش صورت

بدون شک با رعایت درست و مرحله به مرحله آرایش صورت، میکاپی زیبا و جذاب خواهید داشت؛ اما این آرایش چندان دوامی نخواهد داشت اگر از اسپری یا پودر فیکساتور مناسب استفاده نکنید. اسپری‌های فیکساتور، آرایش شما را برای چندین ساعت بدون تغییر و ماندگار نگه می‌دارند و مانع از تجدید دوباره و دوباره آرایش می‌شوند. برای استفاده از فیکساتور فقط باید، آن را در فاصله 20 سانتی از صورت خود نگه داشته و آن را چندبار اسپری کنید؛ بهتر است ابتدا اسپری را به شکل x و سپس به شکل T آن را روی صورت بزنید. پس از استفاده از اسپری، نیازی به ماساژ آن روی صورت نیست و در عرض چند ثانیه خود به خود خشک خواهد شد. 

مراحل استفاده از لوازم آرایشی برای میکاپی زیبا 

در این مقاله شما را با مراحل آرایش صورت به ترتیب آشنا کردیم تا میکاپی زیبا‌تر و حرفه‌ای تر داشته باشید. حالا شما به ما بگوئید که چه تجربه‌ای درباره ترتیب آرایش صورت دارید؟ ابتدا از پرایمر استفاده می‌کنید یا کانسیلر؟ مرطوب‌کننده را به ضد آفتاب ترجیح می‌دهید؟ خوشحال می‌شویم تجربه یا خاطره خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها:
دیدگاه

چهارشنبه 20ام اردیبهشت 1402

چقدر عااااااالی و مفید بود ممنون از بیوتی کد

نمایش 1 تا 1 از 1 (1 صفحه)
دیدگاه شما چیست؟







0