0

ترفند‌ها و راز های آرایشی که زیبا‌ترتان می‌کند!


امروزه اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات مفیدی درباره نحوه استفاده از لوازم آرایشی و میکاپ به شما می‌دهند. اما با این حال در دنیای رنگارنگ میکاپ، راز های آرایشی ناشناخته‌ زیادی وجود دارند که می‌توانند در روتین مراقبت از پوست و موی شما غوغا کنند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با جدیدترین راز زیبایی پوست و نکات آرایشی مخفی آشنا شوید. 

نوشیدن آب؛ راز زیبایی و جوانی مردان و زنان 

نوشیدن آب نه تنها شما را سالم نگه داشته و بدن را از شر سموم خلاص می‌کند، بلکه روی سلامتی و درخشندگی پوست نیز تاثیر می‌گذارد. مصرف آب به مقدار کافی به پوست کمک می‌کند، هیدراته شده و رطوبت لازم را دریافت کند. هیدراته شدن پوست، مانع از خشکی و ترک‌خوردگی شده و سطح پوست را شفاف و درخشان می‌کند. نوشیدن آب به حد کافی با رسانددن مواد مغذی به سلول‌های پوست، درخشندگی آن را تقویت می‌کند. شاید گمان کنید که مصرف آب در تابستان از اهمیت بیشتری برخوردار بوده، اما این یک تصور اشتباه است. در حقیقت، بدن شما در فصل زمستان بیشتر خشک و کم آب شده و پوست دهیدراته و زبر‌تر از حد معمول به نظر می‌رسد. 

خط چشم سفید؛ رمز زیبا شدن در یک روز 

اگر آلرژی دارید یا شب قبل خیلی خوب نخوابیده‌اید، صبح روز بعد چشمانی پف کرده و نیمه‌باز خواهید داشت. برای برگرداندن هوشیاری به چشمانتان و درشت‌تر به نظر رسیدن آن‌ها، فقط باید از یک خط چشم یا مداد سفید استفاده کنید. برای اینکار پلک پایینی خود را به سمت پایین کشیده و درست از جایی که مژه‌ها شروع می‌شوند، خط بکشید. تمام طول رویش مژه را خط کشیده و در نهایت برای تکمیل آرایش از ریمل استفاده کنید. اگر به دنبال محصولی با فرمولاسیون استاندارد هستید به شما، مداد چشم مای را پیشنهاد می‌کنیم. این مداد سرشار از عصاره‌های طبیعی چون روغن آفتابگردان و ویتامین E بوده تا نه تنها حساسیتی برای چشم ایجاد نشود، بلکه مژه نیز تقویت شود. 

راز خوشگل بودن مو‌ها؛ ترفندی که نمی‌دانید! 

پس از شستشوی مو‌ها با شامپو، وقت آن رسیده که از سرکه سیب استفاده کنید. نصف لیوان آب، نصف لیوان سرکه سیب را با هم مخلوط و بعد به مو‌ها بزنید. سپس بعد از گذشت چند دقیقه، مو‌ها را دوباره با دقت آبکشی کنید. سرکه سیب با خاصیت اسیدی که دارد، می‌تواند PH پوست سر را متعادل کرده و با خواص ضد قارچی، مانع از تشکیل شوره خواهد شد. این ماده طبیعی، باعث درخشندگی مو‌ها شده و حجم بیشتری به آن‌ها خواهد داد. سرکه سیب سرشار از آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی بوده و باعث بهبود ریشه‌ مو‌ها می‌شود. در کنار روش‌های طبیعی می‌توانید از محصولات بهداشتی و شامپو‌های مناسب هم برای تقویت ریشه‌های مو استفاده کنید. یکی از محصولاتی که ریزش مو را رفع، فولیکول آن را تقویت و باعث استحکام ساقه‌ها می‌شود، شامپو کافئین نئودرم است. 

روغن بچه؛ جدیدترین راز زیبایی پوست

بدون تردید روغن بچه با رایحه ملایمی که دارد یک مرطوب‌کننده عالی، برای افرادی با پوست خشک و دهیدراته است. روغن بچه با اسانس روغن آووکادو، روغن نارگیل یا روغن زیتون با قدرت مرطوب‌کنندگی بالا، پوست را هیدراته و نرم می‌کند. روغن بچه حاوی اسیدهای چرب مونوناستریک (مانند اسید لینولئیک و اسید اولئیک) پوست را تغذیه کرده و با تشکیل یک لایه حفاظتی از خروج آب جلوگیری می‌کند. این محصول حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند ویتامین E بوده و از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. 

روغن بچه خواص ضد التهابی و التیام بخشی داشته و می‌تواند به درمان التهابات و آسیب‌های پوست کمک کند. در نظر داشته باشید که هر نوع پوستی، ممکن است به طور متفاوتی به روغن بچه واکنش نشان دهد. 
در صورت استفاده از روغن بچه، بهتر است ابتدا آن را روی یک بخش کوچک از پوست تست کرده و در صورت بروز هرگونه حساسیت آن را کنار بگذارید. همچنین، استفاده از روغن بچه به تنهایی برای رفع مشکلات پوستی کافی نیست و باید در کنار آن از سایر محصولات مراقبتی استفاده کرد. 

راز ارایش زیبا دخترانه برای داشتن مژه‌هایی طبیعی 

اگر علاقه‌ای به کاشت و اکستنشن مژه ندارید، اما می‌خواهید مژه‌هایی طبیعی و بلند داشته باشید این راز ارایش زیبا برای شماست. ریمل را برداشته و بدون اینکه درب آن را باز کنید، ابتدا محصول را به خوبی تکان دهید. بسیاری از خانم‌ها به اشتباه ریمل را باز کرده و برس را چندین‌بار درون بسته تکان می‌دهند. با اینکار ریمل مدت کوتاهی بعد از باز شدن پلمپ، خشک شده و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. 
در مرحله بعد باید انگشتتان را گوشه خارجی چشم گذاشته و بکشید؛ برس ریمل را ابتدا روی نوک مژه‌ها و به جهت سمت راست و چپ بزنید. سپس بدون اینکه دستتان را از گوشه خارجی چشم بردارید، برس ریمل را از پایین به بالا بکشید. با اینکار مژه‌ها در یک نقطه جمع نشده و دانه دانه و پرحجم به نظر خواهد رسید. اگر به دنبال ریملی هستید که مژه‌هایتان را دانه دانه و بلند نشان داده و در عین حال بسیار سبک باشد، ریمل شون حجم دهنده و بلند کننده دوپلیکاتور را پیشنهاد می‌کنیم. این ریمل بر پایه ترکیبات گیاهی بوده، رنگ مشکی فوق‌العاده‌ای داشته و شستشوی آن بسیار آسان است. 

چگونه چشمانی زیبا داشته باشیم؟ با سایه‌هایی ماندگار 

یکی از راز های آرایشی، برای داشتن چشمانی زیبا و دلربا کشیدن سایه‌ای شیک اما ماندگار است. در فصل تابستان با تعریق زیاد، سایه زده شده در پوست پشت پلک، ماسیده می‌شود. برای جلوگیری از ماسیده شدن سایه و ریختن آن در زیر چشم، ابتدا باید از یک پرایمر مناسب استفاده کنید. پرایمر یک لایه ناز و مات روی پوست چشم ایجاد کرده و سطح آن را مخملی و صاف می‌کند. اینکار باعث می‌شود، سایه چشم پشت پلک‌ها بهتر و زیبا‌تر به نظر برسد. فراموش نکنید برای داشتن میکاپی زیبا، باید از لوازم آرایش چشم با استاندارد بالاو فرمولاسیون عالی استفاده کنید. سایه چشم‌ با رنگ‌های جذاب از برند‌های نوت، کالیستا، شون و مای برای شما بهترین انتخاب خواهند بود. 

زیبایی چهره با ابرو‌هایی جذاب و گیرا 

در چند سال اخیر، ابرو‌های پر‌پشت و مشکی حسابی بین افراد پرطرفدار شده‌اند. برای اینکه ابرو‌هایی زیبا و کامل داشته باشید، باید با استفاده از محصولات مناسب رشد ریشه‌های ابرو را افزایش دهید. اگر ریشه ابرو‌های شما بعد از مدتی رشد، کج شده و در مسیر رویش قرار نمی‌گیرد، باید از شامپو خشک و مسواک مناسب استفاده کنید. 
در ابتدا کمی شامپوی خشک را روی مسواک اسپری و مسواک را روی ابرو‌ها بکشید تا منظم شود. شامپو خشک، همه چربی‌های اضافی روی ساقه مو‌ها را جذب کرده و ابرو‌ها پرپشت‌تر و زیبا‌تر به نظر خواهد رسید. 

راز های آرایشی برای داشتن پوستی شفاف و مات 

اگر پوست صورت شما چرب و مختلط است در زمان آرایش، ناحیه T (پیشانی و بینی) چرب و براق به نظر خواهد آمد. در منطقه T صورت، وقتی که هنوز آرایش صورت کمی تازه است، مقداری از پدرشفاف‌کننده میکاپ را روی آن بزنید. با اینکار، نور از روی پوست منعکس شده و بسیار مات به نظر می‌رسد. البته می‌توانید در کنار این ترفند از لوازم آرایش صورت با خاصیت مات‌کننده مانند کرم پودر کالیستا استفاده کنید. این کرم پودر بافتی مخملی با خاصیت نرم‌کنندگی داشته و با ماندگاری و غلظت زیاد، برای انواع پوست نیز مناسب است. 

راز‌های نگفته آرایشی که صورتتان را زیباتر می‌کند!

در این مقاله شما را با برخی از راز های آرایشی ساده اما کاربردی آشنا کردیم. شما چه نظری دربره این موضوع دارید؟ اگر ترفند یا نکته‌ای درباره راز های آرایشی دارید، حتما آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. همکاران ما به سرعت پاسخگوی تجربه یا سوال شما خواهند بود.

برچسب ها:
دیدگاه شما چیست؟







0