0

علت پریدن عطر چیست؟ ۷ راه نگهداری از عطر


عطرها نوعی مایعات هستند و مایعات هم پس از مدتی تبخیر می‌شوند پس اگر زمانی خواستید به سراغ یکی از عطر‌های قدیمی خود بروید اما با شیشه‌ای خالی مواجه شدید، تعجب نکنید. علت پریدن عطر وقتی مهم می‌شود که هزینه زیادی را بابت خرید آن پرداخت کرده باشید. شاید برای شما هم این پرسش ایجاد شده باشد که بهترین محل نگهداری از عطر کجاست و چگونه می‌توان از پریدن آن جلوگیری کرد؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با ۷ راه نگهداری از عطر آشنا شوید. 

چرا عطر زود تبخیر می شود؟ خرابی عطر و پریدن بوی عطر

علت پریدن عطر و بادی اسپلش می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه مقاله بهترین محل نگهداری از عطر به آن اشاره خواهیم کرد. در واقع هر عطر از دو بخش اصلی تشکیل شده است؛ اول روغن یا اسانس‌هایی که رایحه عطر هستند و الکل که امکان استفاده و پخش بو را فراهم می‌کند. این ترکیبات به شکل مایع بوده و همان‌طور که اشاره شد همیشه و هر لحظه امکان تبخیر مایعات وجود دارد. اما چگونه می توان از تبخیر عطر جلوگیری کرد؟ برای رسیدن به این پاسخ ابتدا باید علت پریدن عطر را در این سه دلیل خلاصه کنیم:  

1. نگهداری نامناسب: از تاثیر گرما بر عطر غافل نشوید. اگر عطر را بالای کمد اتاق یا جایی گرم قرار دهید خواهیددید که به چه آسانی تبخیر شده و از بین می‌رود. 
2. کیفیت پایین عطر: مهم‌نیست چقدر از عطر‌های فیک و بی‌کیفیت خوب نگهداری کنید در پایان کیفیت پایین عطر‌ها، موجب از بین‌رفتن و تبخیر سریع عطر خواهد شد. 
3. محفظه نگهداری عطر بی‌کیفیت: با توجه به اینکه عطر یک مایع فرار و حساس است باید درون یک شیشه یا نگهدارنده با کیفیت بالا نگهداری شود. اگر با خرید اسانس یک نگهدارنده نامناسب دریافت کنید، به احتمال زیاد مدت طولانی دوام نخواهد آورد. 

بهترین محل نگهداری از عطر

۷ مورد بهترین محل نگهداری عطر؛ نکاتی برای ماندگاری عطر

با توجه به عواملی که موجب پریدن و از بین رفتن عطر می‌شوند، این ۷ مورد را به عنوان بهترین محل نگهداری از عطر به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از هرکاری مقاله راه‌های ماندگاری عطر روی لباس را مطالعه کنید.  

1. عطر را در یخچال بگذارید.

آیا در شهر گرمی زندگی می‌کنید؟ در یکی از شهر‌هایی هستید که حتی در فصول سرد هم همچنان حرارت و گرما دارد؟ در چنین شرایطی نباید عطر را در فضا و دمای بگذارید و بهترین محل نگهداری از عطر برای شما در یخچال خواهد بود. البته به شرطی که گذاشتن عطر در فریزر را امتحان کنید که آن را از مواد غذایی دور نگه داشته و درب شیشه را هم محکم ببندید. 

علت پریدن عطر

2. افزایش ماندگاری عطر با جعبه اصلی 

اگر نگران مدت زمان ماندگاری ادکلن هستید و می‌خواهید رایحه مورد علاقه خود را به مدت بیشتری نگه دارید، چاره کار شما قرار دادن عطر در جعبه اصلی آن است. شاید باور نکنید که جعبه‌های اورجینال محصولات، مدت زمان نگهداری ادکلن را بالا می‌برند. این جعبه‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که مقاومت بالایی داشته‌باشند و از تکان خوردن عطر هم جلوگیری کنند. قرار دادن عطر در جعبه اصلی و سپس در محلی خنک و دور از آفتاب در مجموع بهترین روش برای نگهداری طولانی مدت عطر است. 

3. نگهداری از عطر در شیشه مخصوص 

آیا شما هم از طرفداران شیشه‌های عطر کلاسیک، خاص و منحصر به فرد هستید؟ متأسفانه این شیشه‌های تزئینی مناسب نگهداری از عطرهای خوشبوی شما نیستند. بلکه بهترین محل نگهداری عطر برای عطرهای جذاب شما همان شیشه اورجینال آن است. پس اگر می‌خواهید ماندگاری عطر ر ا افزایش دهید از تعویض شیشه اجتناب کنید. 

مدت زمان نگهداری ادکلن

4. ادکلن را در محلی تاریک بگذارید.

انعکاس نور آفتاب از پشت پنجره روی شیشه کریستالی عطر و افتادن یک رنگین کمان کوچک می‌تواند چیز جذاب باشد، اما دقیقاً همان چیزی است که باید از آن دوری کنید. زمانی که نور آفتاب به شیشه عطر می‌خورد، موجب تبخیر و پریدن آن می‌شود. در نتیجه شیشه ادوپرفیوم را در محلی تاریک و دور از خورشید نگهداری کنید. اگر در اتاق کمدی خنک و خشک دارید، بهترین شرایط برای نگهداری عطر و ادکلن را خواهید داشت. 

5. عطر را کجا نگهداری کنیم؟ 

علت پریدن عطر چیست؟ رطوبت یکی از دلایل اصلی پریدن عطر است. اگرچه نام بعضی از مدل‌ها ادوتویلت بوده، اما این به معنای نگهداری عطرها در کمدهای روشویی و حمام نیست. چرا که رطوبت این محل‌ها عطر را از بین می‌برد در نتیجه از کمد‌ها و اتاق‌های مرطوب دوری کنید. کمدهای ساده و چوبی می‌توانند جایگزین بهتری برای نگهداری از عطر باشد.؛ حتی اگر مجموعاً هوای محل زندگی شما مرطوب است، باید عطر را در یخچال نگهداری کنید. 

ریختن عطر در شیشه ادکلن

6. شیشه عطر را در قفسه پایین بگذارید. 

درست است که گفتیم کمدهای چوبی و ساده که خشک و تاریک هستند، از بهترین گزینه‌ها برای نگهداری صحیح از عطر هستند، اما باید به یک شرط مهم هم اشاره کنیم. در روزهای سرد زمستانی که بخاری یا سایر وسایل حرارتی روشن هستند، حرارت و دمای اتاق بالا می‌رود. 
به این ترتیب اگر عطر را در مکانی بالا یا طبقات بالای کمد بگذارید، احتمال آسیب دیدن آن وجود دارد. طبقات کف یا پایین کمد را برای نگهداری شیشه و جعبه عطر انتخاب کنید. حتی اگر عطرهای زیادی دارید، می‌توانید یک محفظه نگهداری عطر برای آن‌ها در طبقات پایین کمد تهیه کنید. 

علت پریدن عطر

7. دما و گرما را فراموش نکنید. 

همان‌طور که قرار دادن عطر در مکان‌های گرم، دارای رطوبت و قفسه‌های بالای کمد اشتباه است، گذاشتن عطر در فریزر هم به همان اندازه یا حتی بیشتر اشتباه است. با این کار نه تنها باعث کاهش ماندگاری خواهید شد، بلکه ممکن است ترکیبات عطر خراب شود و رایحه آن از بین برود.
در نتیجه بهترین محل نگهداری از عطر محلی با دمای معتدل و خنک است. در عین حال باید درب عطر را هم به خوبی و محکم ببندید چراکه حتی ورود اکسیژن به عطر هم باعث کاهش ماندگاری، از بین رفتن رایحه و خراب شدن آن می‌شود. 

نگهداری از عطر

خرید اینترنتی عطر و ادکلن با بهترین قیمت و کیفیت 

در مقاله بهترین محل نگهداری از عطر، شما را با علت پریدن عطر آشنا کرده و بهترین روش‌ها برای افزایش ماندگاری آن را گفتیم. اگر به دنبال خرید عطر و ادکلن با بهترین قیمت و کیفیت هستید به شما فروشگاه اینترنتی آرایشی بهداشتی بیوتی کد را پیشنهاد می‌کنیم. بیوتی کد با ارائه سبد متنوعی از محصولات، دست شما را در زمان خرید باز گذاشته و بهترین را عرضه خواهد کرد. شما می‌توانید انواع عطر و ادکلن را با قیمت عالی از بیوتی کد خریداری کنید. 

دیدگاه شما چیست؟







0