0

آموزش روتین پوستی شبانه؛ 7 مرحله برای زیبایی شما!


در طول روز پوست با عوامل مختلفی چون آفتاب، آرایش و آلودگی‌های مختلفی در تماس است؛ اما با رسیدن شب، همزمان با استراحت بدن، پوست آرام شده و به ترمیم و بازسازی صدمات ناشی از روز می‌پردازد. در چنین شرایطی استفاده از محصولاتی مثل آبرسان، نرم‌کننده و ماسک به پوست کمک می‌کند تا مواد مغذی عمیقتر جذب شوند. همه این حرف‌ها ثابت می‌کند که پوست ما برخلاف بدن در طول شب بیدار است و مشغول بازسازی است. به همین دلیل قصد داریم به آموزش روتین پوستی شبانه پرداخته و شما را با اهمیت این موضوع آشنا کنیم. 

چرا باید روتین شبانه پوست داشته باشیم؟ 

روتین پوستی شب، همانطور که از نام آن پیداست در پایان روز و پیش از خواب انجام می‌شود؛ روتین مراقبت از پوست در شب بسته به نیاز، نوع پوست و تجویز پزشک متخصص بین هر فرد متفاوت است. اگر پوست شما در طول شب به درستی تغذیه شود، در طول روز شفاف و شاداب به نظر خواهد رسید. به طور عمومی و کلی، یک روتین پوستی شبانه وجود دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم:

اصلی‌ترین روتین مراقبت از پوست قبل از خواب؛ شستشو صورت! 

اولین مرحله در روتین پوستی شبانه، تمیزی و پاک کردن پوست از آرایش است. پس میکاپ مانده روی صورت را با کمک میسلار یا پاک کننده‌ای با فرمولاسیون ملایم تمیز کنید. اگر این مرحله را نادیده بگیرید، مواد آرایشی منافذ پوست را مسدود کرده و در نهایت باعث جوش و آکنه خواهد شد. در بلند مدت نیز خوابیدن با آرایش، می‌تواند نشانه‌ها و علائم پیری را سریع‌تر در پوست صورت شما نشان دهد. بعد از استفاده از میسلار، باید از یک شوینده مناسب (فومی، ژلی یا کرمی) برای پاکسازی عمقی پوست صورت و گردن خود استفاده و ذرات مانده روی منافذ را تمیز کنید. 

فواید و مزایای تونر در روتین مراقبت شبانه 

به طور طبیعی، پوست یک PH خاص دارد و استفاده از محصولات آرایشی و شستشوی آن، می‌تواند این PH را برهم بزند. با استفاده از تونر، pH پوست به حالت طبیعی بازگشته و مشکلاتی مثل خشکی، چربی زیاد، قرمزی و التهاب پوست کاهش می‌یابد. تونر با خاصیت پاکسازی عمقی، آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی را پاک کرده و منافذ را تمیز و خنک می‌کند. ضمن اینکه تونر به پوست کمک می‌کند، مواد مغذی محصولات مراقبتی بهتر جذب پوست شده و نتایج بهتری داشته باشد.  

سرم؛ ساده‌ترین مرحله در آموزش روتین پوستی شبانه

سرم، یکی از محصولات کلیدی در روتین مراقبت پوست شبانه بوده و اهمیت فراوانی دارد؛ چرا که این محصول، معمولاً حاوی مواد مغذی مختلفی مثل ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب اساسی و پپتیدها بوده و به بهبود ظاهر پوست کمک می‌کند. بعضی از سرم‌ها نیز دارای خاصیت مرطوب کنندگی بوده و با نفوذ عمیق به پوست، رطوبت لایه‌ عمقی‌ را تأمین می‌کند. بعضی از این محصولات نیز دارای آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که لکه‌های پیری و خطوط ریز پوست را کاهش می‌دهند. بسته به تجویز متخصص پوست، سرم مورد استفاده شما در روتین مراقبتی شب می‌تواند مربوط به یک مشکل خاص باشد. 

نقش مرطوب کننده در روتین و مراقبت شبانه پوستی 

همانطور که از مرطوب‌کننده پیداست، این محصول وظیفه حفظ رطوبت پوست در روتین شبانه را دارد. باید در نظر گرفت که در طول روز، پوست در معرض عوامل خارجی زیادی مانند آب و هوا، آلودگی و شوینده‌ها قرار گرفته و رطوبت خود را از دست می‌دهد. مرطوب کننده مناسب، پوست را با عناصری مانند گلیسرین و هیالورونیک اسید هیدراته کرده و خشکی و خارش را کاهش می‌دهد. مرطوب کننده، خطوط ریز و چین‌های پوست را کاهش داده و باعث نرمی و لطافت آن خواهد شد. بسته به نوع پوست خود، بهتر است مرطوب‌کننده‌ای را انتخاب کنید که حاوی اسید هیالورونیک بوده و منافذ را بدون انسداد، تغذیه کند.

کرم دور چشم؛ اصلی‌ترین محصول در برنامه زیبایی شما! 

اغلب افراد به پوست دور چشم توجهی نکرده و گمان می‌کنند که استفاده از یک مرطوب‌کننده برای پوست کافی است. اما حقیقت این است که پوست اطراف چشم، بسیار نازک بوده و سریع‌تر از بقیه قسمت‌ها چروک می‌شود. استفاده از یک کرم دور چشم مناسب، تیرگی و تورم زیر چشم را کاهش داده و با مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها، پوست دور چشم را به طور کامل تغذیه می‌کند. 

ماسک صورت در روتین مراقبت از پوست قبل از خواب

یک راه موثر و ساده برای تامین مواد مغذی و مورد نیاز پوست، استفاده از ماسک‌های صورت ورقه‌ای است. 2 الی 3 بار در هفته از یک ماسک مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید تا با افزایش کیفیت پوست، مانع از ایجاد جوش و آکنه شوید. ماسک صورت می‌تواند روشن‌کننده، نرم‌کننده، ضدجوش یا آرامش‌بخش باشد؛ شما باید بسته به نیاز و نوع پوست خود، محصولی مناسب خود را انتخاب کنید. 

چگونه در روتین شبانه پوست، لب زیبایی داشته باشیم؟ 

لب‌ها به نسبت سایر اعضای بدن، غدد چربی کمتری داشته و نمی‌تواند در برابر نورخورشید و آلاینده‌ها از خود محافظت کند. همین موضوع باعث خشکی و ترک خوردگی پوست لب شده و ظاهری نازیبا به آن می‌دهد. پس برای حفظ سلامت لب‌ها، باید نرم‌کننده یا بالم مخصوص را در روتین پوستی شبانه خود بگذارید.

انتخاب بهترین محصولات در روتین مراقبت از پوست شب 

در این مقاله به آموزش روتین پوستی شبانه پرداخته و به شما گفتیم که چگونه می‌توانید پوستی جذاب و لب‌های زیبا داشته باشید. اگر می‌خواهید یک روتین شبانه استاندارد داشته باشید، اما نمی‌دانید از کجا باید محصولات پوستی مناسب را تهیه کنید به شما سایت بیوتی‌کد را پیشنهاد می‌کنیم. فروشگاه اینترنتی آرایشی بهداشتی بیوتی‌کد، برای هر نوع پوستی محصولات مناسب داشته و به سرعت به دست شما می‌رسد. 

دیدگاه شما چیست؟







0