0

راهنمای خرید ضد آفتاب+نکات مهم در نحوه استفاده از ضد آفتاب


چه آسمان بارانی باشد چه آفتابی، پرتو‌های نور خورشید در هر ثانیه میلیارد‌ها ذره نور را روی ما می‌تابد. این ذره‌های نور علاوه‌بر گرما و روشنی، حاوی اشعه‌های ماورابنفش نیز هست که منبعی برای آفتاب‌سوختگی، پیری زودرس و حتی سرطان پوست است. با انتخاب یک کرم ضد آفتاب خوب و استفاده مداوم از آن در تمام طول سال از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت خواهید کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مقاله راهنمای خرید ضد آفتاب، شما را با مهم‌ترین نکات در زمان خرید این محصول آشنا کنیم. 

مضرات نور خورشید و اهمیت استفاده از بهترین مارک ضد آفتاب

قبل از اینکه درباره راهنمای خرید کرم ضدآفتاب خوب صحبت کنیم، ابتدا باید به تاثیر منفی نورخورشید روی پوست بپردازیم. اشعه ماورا بنفش (UV) شکلی از انرژی الکترومغناطیسی بوده که به سه بخش UVB، UVA و UVC تقسیم می‌شود. 
در زمان عبور نور و گرما از جو زمین، کل بخش اشعه UVC از بین رفته اما مقداری از اشعه‌های UVA و  UVB در هر حال به زمین منتقل خواهند شد؛ اشعه UVA که طول موج بالایی دارد به لایه میانی پوست نفوذ کرده و علاوه‌بر آسیب غیر مستقیم به DNA، خطر ابتلا به سرطان پوست را هم افزایش خواهد داد. اشعه UVB نیز به لایه اپیدرم نفوذ کرده و با آسیب مستقیم به DNA، روند پیری را سریع‌تر می‌کند. 
اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این باره بدست آورید، در مقاله اشعه فرابنفش چیست به طور کامل درباره مضرات و فواید نور خورشید روی پوست صحبت کرده‌ایم. چروک، تغییر رنگدانه‌ها و کک و مک تنها برخی از عوارض عدم استفاده از کرم ضد آفتاب خوب در برابر نور خورشید است.

راهنمای خرید ضد آفتاب

مهم‌ترین نکته در زمان خرید کرم ضد آفتاب خوب

بدون شک در زمان خرید ضدآفتاب خوب، توجه به میزان SPF (فاکتور محافظت در برابر آفتاب) در وهله اول قرار دارد. در حقیقت درجه‌بندی SPF در یک کرم ضد آفتاب خوب به مدت زمانی که محصول می‌تواند از پوست شما در برابر آفتاب‌سوختگی محافظت کند بستگی دارد. البته در نظر داشته باشید که میزان محافظت انواع ضدافتاب، بسته به اینکه به نقاط درستی زده شده یا در برابر آب و تعریق قرار گرفته متفاوت خواهد بود. به شما پیشنهاد می‌کنیم، برای دانستن نکات بیشتر در اینباره، حتما مقاله spf مخفف چیست را مطالعه کنید. 
در نظر داشته باشید که در صورت عدم استفاده از کرم ضد افتاب خوب، هر دو اشعه UVA و UVB می‌توانند منجر به سرطان پوست شوند. آکادمی پوست آمریکا ضدآفتابی با حداقل میزان SPF 30 را توصیه می‌کند؛ چرا که این میزان می‌تواند از پوست در برابر 97٪ از اشعه های UVB خورشید محافظت کند. SPF 15 محافظت 93٪ پوست را ارائه می‌دهد و SPF50 نیز در حدود 98% از پوست مراقبت می‌کند. به طور معمول میزان SPF‌های بالا‌تر، برای افرادی با پوست روشن که خیلی سریع، آفتاب‌سوخته می‌شوند مناسب است. البته در نظر داشته باشید که بهترین ضد آفتاب خارجی یا ایرانی با SPFهای بالاتر، حالتی چسبنده‌تر و سنگین‌تر داشته و ممکن است مورد پسند همه نباشند. اگر به دنبال محصولی با میزان spf بالا، بافتی سبک و برپایه آب هستید، ضد آفتاب فلوئید الارو با spf50 برای شما بهترین انتخاب خواهد بود. 

 خرید ضد آفتاب

فرمول کرم ضد آفتاب را بشناسید

در زمان خرید ضد آفتاب از فروشنده، درباره فرمولاسیون محصول سوال کنید؛ یک نگاه سریع و خواندن لیست مواد تشکیل‌دهنده ضدآفتاب به شما کمک می‌کند بهترین گزینه را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید از محافظت ضدآفتاب از پوست در برابر هر دو اشعه UVA و UVB مطمئن شوید به دنبال برچسب طیف گسترده باشید. در ضد آفتاب فیزیکی، مواد معدنی چون اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم به کار رفته تا اشعه‌های فرابنفش را از روی پوست منعکس کند. در ترکیبات ضد آفتاب شیمیایی نیز عناصری چون بموتریزینول، آووبنزون و بیسکوتیزول به کار رفته تا از پوست در برابر آفتاب محافظت کند. در نظر داشته باشید که وجود عناصری مثل اکسی بنزون یا متیل ایزوتیازولینون در بهترين كرم ضدافتاب می‌توانند منجر به واکنش‌های آلرژیک پوستی شوند. 
کرم ضد آفتاب برای پوست های حساس نیز باید بدون عطر باشد تا امکان واکنش و التهاب را محدود کند. افرادی با پوست حساس بهتر است از کرم ضد آفتاب فیزیکی که فرمولاسیونی ملایم داشته و روی پوست قرار می‌گیرند، استفاده کنند. کرم ضد آفتاب برای پوست چرب نیز باید فرمولی مات یا پودری داشته باشد، زیرا به جذب چربی اضافی پوست کمک می‌کنند. 

قیمت ضد آفتاب

توجه به نوع پوست در زمان خرید کرم ضد آفتاب

كرم ضدافتاب‌ها با توجه به نوع پوست افراد مختلف فرموله و ساخته می‌شوند؛ به عنوان مثال افرادی که پوست خشک دارند باید به دنبال موادی مانند گلیسیرین، لانولین، روغن ها، سیلیکون ها (مانند دایمتیکون) و آلوئه باشند و به سراغ اسپری‌های ضدآفتاب نروند. انواع ضدافتاب مناسب پوست چرب نیز لوسیون سبک یا ژل با موادی مانند سیلیس یا ایزودکان بهترین هستند. پوست‌های حساس نیز باید به سراغ ضدآفتاب‌های معدنی با دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی و بدون عطر و الکل بروند. اگر به دنبال محصولی مطمئن از برندی نام آشنا هستید به شما انواع ضد آفتاب مای را پیشنهاد می‌کنیم. ضد آفتاب مای با spf30 تا 100 خیال شما را از بابت محافظت از پوست راحت خواهد کرد. 

قیمت ضد آفتاب

دقت به بافت بهترین ضد آفتاب خارجی و ایرانی 

در زمان خرید ضد آفتاب فیزیکی یا شیمیایی از فروشنده درباره بافت و میزان سبکی محصول سوال کنید. بر فرض مثال اکثریت مصرف کنندگان کرم ضدآفتاب، فرمولاسیون چرب و سنگین این محصول را دوست ندارند؛ در چنین شرایطی باید کرم را از گزینه‌ها حذف کرده و به سراغ انواع ضدافتاب با فرمولاسیون سبک و برپایه آب بروند. 

 خرید ضد آفتاب

مهم‌ترین مشخصات در زمان خرید بهترین کرم ضد آفتاب

لوسیون، اسپری، استیک، ژل و کرم‌ها برخی از گزینه‌هایی هستند که در هنگام خرید بهترين كرم ضدافتاب با آن مواجه شده و کار انتخاب را برای شما دشوار می‌شود. انواع ضدآفتاب با spf‌های مختلفی را در سایت لوازم آرایشی بهداشتی بیوتی کد مشاهده خواهید کرد. برای سهولت در انتخاب و خرید بهترين كرم ضدافتاب، آکادمی پوست آمریکا یک فرایند ساده دو مرحله‌ای را به خریداران پیشنهاد کرده است. 

مرحله اول در خرید ضد آفتاب؛ توجه به 3 مورد

برای محافظت از پوست خود در زمان خرید ضدآفتاب، باید به سه نکته مهم توجه کنید:
• انتخاب ضد آفتاب خارجی یا ایرانی با spf30 یا بالاتر 
• حفاظت از طیف گسترده (UVA/UVB)
• خاصیت wet skin (مقاوم در برابر آب)
هر ضدآفتاب ایرانی یا خارجی، همه مشخصات بالا را ندارد پس محصولی را انتخاب کنید که این سه گزینه را پوشش دهد. 

قیمت ضد آفتاب

مرحله دوم در خرید ضدآفتاب؛ توجه به نوع و نیاز پوست 

در زمان خرید ضد آفتاب باید نوع پوست، شرایط و سایر نیاز‌های خود را در نظر بگیرید. البته با محدود کردن گزینه‌های خود به مواردی که تنها شامل 3 مورد گفته شده در مرحله اول هستند، گزینه‌های بسیار کمی خواهید داشت. لیست زیر به شما کمک می‌کند، با محدود کردن ویژگی یک کرم ضد آفتاب خوب، انتخاب مناسبی داشته باشید:
1- افرادی با پوست مستعد به آکنه، باید روی بسته بندی ضد آفتاب به دنبال کلمه (non-comedogenic) یا عبارت (won’t clog pores) منافذ پوستی را نمی بندد باشند. 
2-پوست‌های مستعد به آلرژی باید از زدن کرم ضد آفتاب حاوی عطر، پارابن یا اکسی بنزون (بنزوفنون-2، بنزوفنون-3، دیوسی بنزون، مکزنون، سولیسوبنزون یا سولیسوبنزون سدیم) خودداری کنند. 
3-برای جلوگیری از چکیدن کرم ضد آفتاب درون چشم از محصولاتی مثل کرم ضد آفتاب دور چشم استفاده کنید. 
4-اگر فرزندتان 6 ماهه یا بزرگتر است، باید از کرم ضد آفتاب ساخته شده برای کودکان استفاده کنید؛ این محصولات اغلب حاوی حاوی اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم هستند. 
5-افرادی با پوست خشک باید روی بسته بندی ضد آفتاب به دنبال واژه moisturizing یا dry skin باشند. 
6- در هنگام زدن ضد آفتاب به بخش‌های مختلف صورت، هر شخصی به لب‌ها کرم نمی‌زند. شما باید از پوست لب خود هم در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت کنید؛ پیشنهاد ما به شما استفاده از بالم‌لب‌هایی با spf30+ است. بالم لب ضد آفتاب مای با spf25 است. این بالم لب مای حاوی عصاره‌های گیاهی بوده و قبل از زدن رژ لب، بافتی بسیار سبک از خود به جا می‌گذارد. 
7-افراد مبتلا به بیماری پوستی روزاسه در زمان خرید ضد آفتاب باید از محصولی استفاده کنند که حاوی اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم باشند. این دو عنصر در بسیاری از کرم‌های ضد آفتاب مخصوص کودکان پیدا می‌شود. 

قیمت ضد آفتاب

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب

بعد از بررسی نکات مهم در زمان خرید ضد آفتاب، باید درباره استفاده از کرم ضد آفتاب نیز مواردی را در نظر بگیرید. برخی از این موارد عبارتند از:

چقدر ضد آفتاب بزنیم؟

به گفته بسیاری از متخصصین پوست، شما باید هر 365 روز سال از ضد آفتاب استفاده کنید. چه تمام روز را زیر آفتاب بگذرانید، چه در برف زمستان و هوای بارانی باشید باید از ضدآفتاب استفاده کنید. اگر کرم ضد آفتاب می‌زنید، باید حداقل به اندازه دو نخود از محصول را روی پوست بزنید. اگر فلوئید ضدآفتاب را انتخاب می‌کنید، باید به اندازه دو بند انگشت از آن بزنید. اگر قرار است یک روز طولانی را در ساحل و لب دریا بگذرانید به 85 گرم ضدآفتاب برای پوشاندن کل بدن و صورت نیاز دارید. 

ایا در خانه هم باید ضدآفتاب زد؟

حتی اگر قرار نیست تمام روز را در بیرون از خانه و زیر آفتاب بگذرانید، باز هم این احتمال وجود دارد که از طریق پنجره‌ها و نگاه کردن به بیرون در معرض اشعه ماورا بنفش قرار بگیرید. مطالعات نشان داده که استفاده روزانه از ضدآفتاب می‌تواند، خطر ابتلا به سرطان پوست و علائم پیری مثل چروک، پرپیگمانتاسیون و لکه های تیره را کاهش دهد. 
پس همیشه همراه خود یک کرم ضدآفتاب داشته باشید؛ اگر قرار است ساعات زیادی را در بیرون از خانه سپری کنید، باید هر دو ساعت یکبار آن را تجدید کنید. در نظر داشته باشید که حدود 20 دقیقه طول خواهد کشید که ضد آفتاب، روی پوست عمل کند.  

قیمت ضد آفتاب

کرم یا لوسیون ضد آفتاب یا اسپری؟ کدام را انتخاب کنم؟ 

امروز ضدآفتاب در بسته‌بندی‌ها و حالت‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شود؛ لوسیون کرم ضد آفتاب معمولا بیشترین پوشش را ایجاد کرده و به طور گسترده روی پوست پخش می‌شوند. ضدآفتاب‌های استیکی هم استفاده کاربری ساده‌ای دارند، اما باید در نظر گرفت که حالت باریک آن‌ها، دسترسی به برخی نقاط صورت را سخت خواهد کرد. اسپری ضدآفتاب نیز یک گزینه مناسب برای بدن است و باید به طور مرتب از آن استفاده کنید. 

خرید ضدافتاب

خرید انواع ضدافتاب با قیمت مناسب از سایت لوازم آرایشی 

در مقاله راهنمای خرید ضد آفتاب به برخی از مهم‌ترین نکات در زمان خرید این محصول اشاره کردیم. شدت تابش نور خورشید و اشعه ماورا بنفش بین ساعت 12 ظهر تا 4 بعد از ظهر در بیشترین حالت خود قرار خواهد گرفت. در نظر داشته باشید برای محافظت 100% پوست در برابر نور خورشید، باید علاوه‌بر ضدآفتاب از کلاه، عینک دودی و شال نیز استفاده کرده و بدن و صورت را تا حد ممکن بپوشانید. 
اگر به دنبال سایت لوازم آرایشی هستید که انواع کرم ضد آفتاب را با قیمت مناسب به فروش برساند، بیوتی کد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید انواع فلوئید ضدآفتاب، کرم یا لوسیون را با قیمت ویژه از این فروشگاه تهیه کنید. اگر تجربه‌ای درباره خرید اینترنتی ضدآفتاب دارید، آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید؛ همکاران ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود. 

دیدگاه شما چیست؟







0