0

تفاوت میسلار واتر با ژل شستشو؛ بررسی مزایا و معایب


اگر صورتی بدون جوش، سالم و جوان می‌خواهید باید ساده‌ترین و موثر‌ترین کار در روتین پوستی، یعنی پاکسازی پوست را به درستی انجام دهید. وقتی برای خرید بهترین پاک‌کننده صورت به فروشگاه می‌روید، بدون‌شک فروشنده، میسلارواتر یا ژل شستشوی صورت را به شما پیشنهاد خواهد کرد. تنوع محصولات مراقبت پوستی و ویژگی‌هایی که دارند، آن‌قدر زیاد است که شما را در زمان خرید، سردرگم خواهند کرد. به همین دلیل در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی فرق میسلار واتر و ژل شستشو پرداخته تا در نهایت با دانش کافی، این محصولات را استفاده کنیم. 

همه نکات مهم درباره میسلارواتر؛ آشنایی با تاریخچه میسلار واتر 

قبل از اینکه بخواهیم به پاسخ پرسش فرق ژل شستشو و میسلار واتر در چیست بپردازیم، ابتدا باید تاریخچه میسلار واتر را بررسی کنیم. میسلارواتر، محصولی با منشا فرانسوی است که در حدود 100سال پیش اختراع شد؛ یعنی زمانی‌که مرم شهر پاریس می‌خواستند از پوست خود در برابر آب کثیف مانده در لوله‌های قدیمی، محافظت کنند. از آن زمان تاکنون به یکی از محصولات ضروری در روتین پوست فرانسوی تبدیل شده است. 
اولین میسلارواتر در سال 1913 اختراع شد، سپس شرکت داروسازی فرانسوی Bioderma Laboratories در دهه 80 اولین سری تخصصی از این محصول را روانه بازار کرد. اما در سال 2016 بود که برند گارنیه با تولید میسلار واتری با قیمت مناسب، این محصول را در دنیا محبوب و معروف کرد؛ به طوریکه امروزه در دنیا در هر چهارثانیه یک بطری میسلارواتر گارنیه به فروش می‌رود. در حال حاضر، برند دافی یکی از بهترین میسلار واتر‌های ایرانی را تولید کرده که قدرت پاک‌کنندگی بالایی داشته و قیمت مناسبی هم دارد. شما می‌توانید از محصولات برند دافی مثل دستمال مرطوب و میسلارواتر برای پاک کردن ریمل ضد آب نیز استفاده کنید. البته در مقاله چگونه ریمل ضد آب را پاک کنیم، روش‌های مفیدی را برای حفظ سلامت مژه و پلک به شما گفته‌ایم. 
در نظر داشته باشید که برای حفظ سلامتی و شادابی صورت، باید یک روتین پوستی مناسب داشته باشید و اولین قدم برای هر روتین، انتخاب محصول مناسب برای پاکسازی پوست است. گرچه نمی‌توان میسلارواتر را یک گزینه کامل برای تمیز کردن پوست دانست اما در هر حال، یک محصول مهم برای پاک‌کردن آرایش به ویژه ریمل است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به پرسش میسلارواتر چیست و چه عناصری دارد بپردازیم. 


میسلارواتر یا ژل شستشو

میسلارواتر چیست؟

میسلار واتر یک محصول مراقبت از پوست است که ناخالصی، آلودگی و آرایش‌های مانده روی پوست را به خوبی پاک می‌کند. میسلار واتر ترکیبی از آب تصفیه شده، گلیسیرین و سورفاکتانت بسیار ملایم بوده که به طور طبیعی با یکدیگر ترکیب شده و کره‌های میکروسکوپی به اسم میسل را تشکیل می‌دهند. این حباب‌های میکروسکوپی کوچک که پاک‌کننده چربی هستند در آب شناور بوده و غلظت ملایمی به میسلارواتر می‌دهند. میسل‌ها آبگریز بوده و همین ویژگی باعث می‌شود که چربی و آلودگی را به خود جذب کرده و آن‌ها را از روی صورت شما پاک کنند. به طور کلی فرمولاسیون میسلارواتر بسیار ملایم بوده و همه آلودگی و ناخالصی را از بین برده و بعد از پاکسازی، پوست را مرطوب و هیدراته نگه می‌دارد. حالا که پاسخ پرسش میسلارواتر چیست را می‌دانیم وقت آن رسیده که درباره مزایا و معایب بهترین میسلار واتر صحبت کنیم. 

بررسی فواید و عوارض میسلار واتر در روتین پوستی 

می‌دانیم که میسلارواتر یک محصول مراقبت از پوست چند منظوره بوده که در بین متخصصین پوست بسیار محبوب است؛ اما دلیل این محبوبیت به فواید بهترین میسلار واتر ایرانی برمی‌گردد که در ادامه به شما خواهیم گفت:

  • انواع میسلار واتر، شوینده‌های ملایمی هستند که نه تنها در رفع چربی، آرایش و کثیفی موثرند بلکه منافذ پوست را هم کاملا پاکسازی کرده و آن را تقویت می‌کنند. گفتیم که بهترین میسلار ایرانی مانند محلول آرایش پاک‌کن پوست دافی دارای ترکیبات موثری چون گلیسیرین هستند؛ این عنصر به حفظ رطوبت در داخل لایه‌های پوست کمک خواهد کرد. 
  • بهترین مارک میسلار واتر ایرانی، فاقد هرگونه الکل و پارابن بوده و علاوه‌بر حفظ رطوبت پوست، قرمزی و التهاب پوستی را هم کاهش خواهد داد. 
  • فواید میسلار واتر چیست؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که میسلارواتر برای انواع پوست مناسب است؛ چرا که فرمولاسیونی ملایم داشته و برای افرادی که پوست حساسی دارند یا درگیر بیماری روزاسه هستند، بهترین انتخاب خواهد بود. 
  • یکی از کاربرد میسلار واتر این است که پوست را شفاف و شاداب نگه داشته و مانع از ایجاد آکنه یا جوش خواهد شد. 

بهترین میسلارواتر ایرانی


نحوه استفاده میسلار واتر چگونه است؟ 

استفاده آسان، یکی از دلایل فروش زیاد و محبوبیت بهترین میسلار واتر است؛ زمانی را تصور کنید که خسته از کار روزانه به تخت‌خواب رفته و به یاد می‌آورید که آرایش خود را پاک نکرده و صورتتان را نشسته‌اید. در چنین شرایطی، کاربرد میسلارواتر خود را به شما نشان خواهد داد. این محصول نیاز به آبکشی نداشته و فقط باید با یک تکه پنبه آغشته به محلول میسلارواتر در کمتر از 5 دقیقه، آرایش را از صورت خود پاک کنید. فراموش نکنید که برای پاکسازی پوست خود باید حوصله و زمان بیشتری اختصاص دهید و روتین خود را به طور کامل رعایت کنید. 
به طور کلی نحوه استفاده میسلار واتر بدین‌گونه است که باید پنبه آغشته به محلول را چند ثانیه روی نقطه مورد نظر نگه داشته تا مواد آرایشی بدون کشیدن پد یا پنبه روی پوست، تمیز شوند. 

ژل شستشوی صورت چیست؟

یک روتین پوستی خوب با یک پاک‌کننده خوب شروع می‌شود و بهترین انتخاب در این زمینه، ژل شستشوی صورت است. پاک‌کننده‌های ژلی، بافتی متفاوت‌تر از فوم‌ها داشته و معمولا مقدار زیادی کف ایجاد می‌کنند. ژل شستشوی صورت، منافذ پوست را بدون از بین‌بردن چربی طبیعی تمیز کرده و به همین دلیل گزینه‌ای مناسب برای پوست‌های ایده‌آل هستند. شوینده‌های صورت ژلی، مبتنی بر آب بوده و معمولا از روغن‌های ضروری و عصاره‌های طبیعی ساخته می‌شوند. 

فواید ژل شستشوی صورت چیست؟

اگر صورت شما به پاکسازی عمیقی نیاز دارد، باید ژل شستشو را انتخاب کنید. این محصول منافذ پوست را باز کرده و علاوه‌بر پاکسازی عمقی آن‌ها، کثیفی و چربی را هم همزمان از سطح آن تمیز خواهد کرد. 
ژل شستشوی صورت برای افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه‌ دارند، گزینه مناسبی است. این محصولات با خواص ضد‌عفونی‌کنندگی خود، آکنه و جوش را درمان خواهند کرد. اگر پوست چربی دارید و به دنبال خرید بهترین شوینده برای خود هستید به شما، ژل شستشوی دافی پوست چرب را پیشنهاد می‌کنیم. این ژل، ph پوست را تنظیم کرده و از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند. 
شوینده‌های ژلی دارای خواص تسکین‌دهنده نیز بوده و قرمزی و تحریکات پوستی را کاهش می‌دهند. برخی از پاک‌کننده‌های پوستی حاوی دانه‌های لایه‌بردار و عصاره‌های مرطوب‌کننده نیز بوده و می‌توانند برای رفع سایر مشکلات پوستی نیز موثر باشند.

فرق بین ژل شستشوی صورت با میسلار واتر

تفاوت ژل شستشو و میسلار واتر در چیست؟ 

می‌دانیم که ژل شستشوی صورت و میسلار واتر در گروه محصولات پاک‌کننده صورت قرار می‌گیرند. اما فرق ژل شستشو و میسلار واتر در چیست؟ 
ژل شستشوی صورت، عملکردی شبیه صابون دارد؛ یعنی بعد از زدن به پوست کف کرده و خاصیت پاک‌کنندگی قوی دارد. این محصول بعد از استفاده نیاز به آبکشی داشته و تعادل ph پوست را به هم نمی‌زند. بافت میسلارواتر بسیار شبیه آب بوده و بعد از استفاده و پاکسازی صورت، نیازی به آبکشی ندارد. هر دو این محصولات، پوست را به طور کامل از آلودگی پاک می‌کنند اما بهترین میسلارواتر نسبت به ژل شستشو قدرت پاکسازی کمی داشته و سطحی‌تر کار می‌کند. به عبارتی اگر آرایش سنگینی داشتید و زمان طولانی را خارج از خانه گذراندید، نمی‌توانید برای پاک‌کردن پوست آلوده خود تنها به میسلارواتر بسنده کنید. 
میسلار واتر در اصل یک نوع آرایش پاک‌کن بوده که فرمولاسیون آن، رنگ آرایش را در خود حل می‌کند و نمی‌تواند به طور عمقی منافذ پوست را تمیز کند. پس ضروری است که بعد از میسلار واتر حتما از یک ژل شستشو مناسب هم استفاده کنید. برای اینکه روتین پوستی شما تاثیر بیشتری داشته باشد، باید از محصولات هم‌خانواده استفاده کنید. برفرض مثال اگر از میسلار واتر دافی استفاده می‌کنید، باید برای پاکسازی درست و موثر از ژل شستشوی صورت همین برند بهره ببرید. ژل شستشوی صورت دافی یک لایه‌بردار ملایم بوده و خاصیت روشن‌کنندگی و ضد‌التهابی دارد. 

ژل شستشوی صورت دافی
خرید محصولات دافی با بهترین قیمت از بیوتی کد  

برای بسیاری از مصرف‌کنندگان، این سوال پیش می‌آید که برند دافی ساخت کجاست؟ دافی در هلدینگ سیلانه‌سبز تولید شده و محصولات آن فاقد پارابن و بدون مواد حساسیت‌زا هستند. شما می‌توانید خرید محصولات دافی را از فروشگاه اینترنتی آرایشی بهداشتی بیوتی کد تهیه کنید. محصولات دافی علاوه‌بر میسلارواتر و شوینده صورت شامل کرم عطری دافی، مام و دستمال مرطوب نیز شده و از قیمت مناسب و کیفیت بالایی برخوردار هستند. 

دیدگاه

شنبه 30ام دی 1402

سلام میتونم خرید محصولات دافی رو از طریق سایت شما انجام بدم؟

شنبه 30ام دی 1402

خیلی مطالب جالب و خوبی بود
به نظر من میسلار دافی هم کیفیت خوبی داره هم قیمتش مناسبه

شنبه 30ام دی 1402

سلام بر شما
ممنون از مقاله خوبتون
برای خرید بهترین میسلار واتر ایرانی، شما چی پیشنهاد می کنین؟

شنبه 30ام دی 1402

بعد از مصرف میسلار باید صورتم رو بشورم؟

نمایش 1 تا 1 از 4 (1 صفحه)
دیدگاه شما چیست؟







0