0

4 ترفند ساده و راحت برای پاک کردن ریمل ضد آب


وقتی در نواحی گرم و مرطوب زندگی می‌کنید یا برای مسافرت به لب دریا می‌روید، بهترین لوازم آرایش چشم برای شما، ریمل ضدآب خواهد بود. اما در آخر روز و هنگام تمیز کردن آرایش چشم، نمی‌توان ریمل ضد آب را با یک دستمال آرایشی و پد پاک کرد. فرمولاسیون ریمل ضد آب، مژه‌ها را بسیار خشک می‌کند در نتیجه با پاک نکردن آن، مژه‌ها شکننده و ضعیف خواهند شد. اما نگران نباشید، این پروسه نباید باعث شود که ریمل ضد آب را از لیست لوازم آرایش ضروری خود حذف کنید. چرا که در ادامه قصد داریم 4 ترفند ساده و آسان برای پاک کردن ریمل ضد آب را به شما معرفی کنیم. 

ریمل ضد آب چیست؟ تفاوت ریمل معمولی و ضد آب چیست؟

قبل از اینکه به معرفی چند روش ساده برای پاک کردن ریمل ضد آب بپردازیم ابتدا باید بگوئیم این ریمل چیست و چه کاربردی دارد؟ ریمل ضد آب (Waterproof Mascara) از کارآمد‌ترین محصولات آرایش چشم است که رنگدانه‌های آن در صورت خیسی یا رطوبت مژه از بین نمی‌روند. اصلی‌ترین ترکیب به کار رفته در ریمل ضداب، کربن سیاه یا اکسید آهن است که به عنوان یک رنگدانه قوی برای سیاه کردن مژه‌ها به کار می‌رود. پلیمر، روغن یا موم‌های موجود در این روغن نیز ساقه‌های مژه را ضخیم و بلند نشان می‌دهند. اما تفاوت ریمل معمولی و ضد آب در چیست؟ 
بهترین ریمل ضد آب با انواع پلیمر‌ها، سیلیکون، موم و روغن‌های طبیعی فرموله شده تا در برابر اشک و تعریق مقاوم بوده و ماندگاری بالایی داشته باشد. سیلیکون‌های موجود در این ریمل به سطح مژه‌ها می‌چسبند و به عنوان یک ماده مراقبتی از پوست و مو، مورد تایید FDA هستند. موم‌های مشتق شده طبیعی مانند موم کارنائوبا و سبوس برنج که باعث بلند‌تر دیده شدن مژه می‌شوند نیز در برابر آب بسیار مقاوم هستند. 
در ساخت ریمل خوب ایرانی ضد آب یا ریمل استخری از آب کمتری استفاده می‌شود تا مژه در برابر هرگونه رطوبتی مقاوم باشد. به عبارتی با ریمل ایرانی خوب ضد آب، مژه‌ها دیگر به رطوبت دسترسی نداشته و حالتی خشک و سفت پیدا می‌کنند. ضمن اینکه پاک کردن ریمل ضد آب به دقت بیشتر و پاک‌کننده‌ای با قدرت بالا نیاز دارد و اگر به این امر توجه نشود، ممکن است چشم‌ها دچار التهاب و عفونت شوند. اما ریمل ایرانی معمولی ساختاری بسیار سبک داشته و می‌توان آن را با آب و صابون به آسانی پاک کرد. اما مهم‌ترین عیب ریمل ضد آب این است که بعد از گذشت چند ساعت، زیر چشم را سیاه و تیره خواهد کرد. حالا که درباره فرق بین ریمل ضد آب با بهترین ریمل ایرانی معمولی را می‌دانید، باید باید با روش های پاک کردن ریمل ضد آب نیز آشنا شوید. 

خرید ریمل

1. ساده‌ترین راه برای پاک کردن بهترین مارک ریمل ضد آب

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای پاک کردن بهترین ریمل ضد آب، استفاده از محلول‌های پاک کننده آرایش چشم است؛ البته برای اینکار باید به سراغ محصولات پاک‌کننده دو فاز که از ترکیب دو بخش، یکی برپایه آب و دیگری برپایه روغن ایجاد شده‌اند بروید. برای پاک کردن ریمل ضد آب از روی مژه‌ها، ابتدا باید محلول را به خوبی تکان دهید تا آب و روغن باهم ترکیب شوند. سپس یک پد آرایشی برداشته و مقدار مناسبی از محلول را روی آن بریزید. در نظر داشته باشید که ریمو کردن ریمل ضداب از روی مژه‌ها بسیار سخت است و نباید در طی این پروسه، مژه‌ها را از ریشه بکنید. پد آرایشی آغشته به محلول را برای مدت 10 ثانیه روی مژه‌ها بگذارید و سپس با حرکتی ملایم پد را به اطراف چشم بکشید. این حرکت را تا زمانیکه ریمل خوب ایرانی ضد آب از روی چشمانتان پاک شود تکرار کنید. با این ترفند شما می‌توانید انواع خط چشم و ریمل حجم دهنده و بلند کننده را به سادگی پاک کنید. در صورت نیاز، این کار را با استفاده از پد‌های آرایشی آغشته به محلول چشم پاک کن، چندبار دیگر تکرار کنید. اگر به دنبال خرید خط چشم روان با رنگی مشکی و طبیعی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای خرید خط چشم را مطالعه کنید. 

قیمت ریمل

2. روشی خانگی برای پاک کردن ریمل ضد اب برای استخر

اگر دوست دارید راه‌ها و روش‌های خانگی را برای پاک کردن ریمل ضد آب امتحان کنید به شما روغن‌های طبیعی چون زیتون، بادام و نارگیل را پیشنهاد می‌کنیم. به خصوص روغن نارگیل که علاوه‌بر پاک کردن ریمل ضد آب با فرمولاسیون مغذی که دارد، پوست و ریشه مژه‌ها را به خوبی تغذیه می‌کند. روغن نارگیل به عنوان یک پاک کننده آرایش طبیعی ریمل خوب، سرشار از خواص شد باکتریایی است و به خوبی مواد آرایشی باقی‌مانده در منافذ پوستی را تمیز خواهد کرد. برای پاک کردن بهترین مارک ریمل ضد آب با روغن نارگیل، باید چشمان خود را بسته نگه داشته و مقداری از روغن را روی مژه‌ها بزنید. روغن باید با ضربه‌های ملایم و در جهت رشد مژه‌ها زده شود، سپس آن‌ها را با آب گرم شسته و پوست خود را خشک کنید. 

قیمت ریمل

3. ریمل ضد آب را چگونه پاک کنیم؟ با شامپو بچه 

یکی دیگر از راهکار‌های موثر برای پاک کردن ریمل خوب ضد آب، استفاده از شامپو بچه است؛ این شامپو‌ها فاقد سولفات بوده و با فرمولاسیون و قدرت پاک‌کنندگی ملایمی که دارند، هیچ آسیبی به دور چشم وارد نخواهند کرد. برای پاک کردن ریمل ایرانی ضد آب با شامپو بچه باید به اندازه یک سکه کوچک از محصول را روی پد پاک کننده آرایش بریزید؛ سپس چشمان خود را ببندید و پد را برای 10 ثانیه روی مژه‌ها بگذارید و بعد پد را روی آن‌ها بکشید. 

خرید ریمل

4. پاک کردن بهترین ریمل ضد آب با میسلار واتر

اگر برای پاک کردن بهترین ریمل ایرانی ضد آب خود به محلول پاک‌کننده دور چشم، روغن طبیعی یا شامپو بچه دسترسی ندارید راه‌حل آخر برای شما، میسلار واتر خواهد بود. این محصول ترکیبی از آب، مواد شوینده و. ذرات میسلی بوده و با پاک‌کنندگی ملایمی که دارد، مواد آرایشی را به راحتی از روی مژه پاک خواهد کرد. برای پاک کردن ریمل ایرانی ضد آب با میسلارواتر باید، مقداری از محصول را روی پد پنبه‌ای یا آرایشی ریخته و آن را برای مدت 30 ثانیه روی مژه‌های چشمان بسته خود نگه دارید؛ بعد از خیس شدن مژه‌ها با میسلار، پد را با حرکات دایره‌ای به آرامی روی چشم‌ها ماساژ دهید. سپس صورت خود را با آب گرم بشوئید تا اگر اثرات باقی مانده بهترین ریمل ایرانی از روی مژه‌ها پاک شود. شما می‌توانید انواع میسلار واتر و پاک کننده چشم را با بهترین قیمت و کیفیت از سایت لوازم آرایشی بیوتی کد تهیه کنید. 

خرید ریمل

مهم‌ترین نکات در زمان پاک کردن ریمل ضداب 

بدون شک مهم‌ترین نکته، بعد از پاک کردن ریمل ضداب این است که صورتتان را با یک شوینده مناسب بشوئید؛ با اینکار تمام ذرات باقی‌مانده لوازم آرایش چشم و ریمل ایرانی را از روی صورت خود پاک خواهید کرد. خیلی‌ها وازلین را برای پاک کردن ریمل ضداب از روی چشم توصیه می‌کنند؛ اما این یک کار اشتباه است، چرا که عناصر نفتی به کار رفته در وازلین برای پوست مناسب نبوده و ممکن است باعث جوش و آکنه شوند. بهتر است بعد از پاک کردن ریمل از چشم از محصولات تقویتی مژه، ابرو و کرم دور چشم استفاده کنید تا بعد از چند ساعت آرایش سنگین به پوست خود استراحت بدهید. شما می‌توانید برای خرید لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست و مو به سایت بیوتی کد مراجعه کنید؛ تضمین قیمت، تنوع محصولی و اصالت کالا برخی از امتیازات و مزایای خرید از این فروشگاه اینترنتی آرایشی بهداشتی هستند. شما چه تجربه‌ای از پاک کردن ریمل ضد اب دارید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید، همکاران ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود. 

دیدگاه شما چیست؟







0