0

طرز شستن براش و بیوتی بلندر؛ از صفر تا صد شستن لوازم آرایشی


آخرین‌بار چه زمانی براش و بیوتی بلندر خود را شستید؟ پاسخ به این پرسش کار چندان ساده‌ای نیست نه؟ طبق یک نظر‌سنجی، 40% از مصرف‌کنندگان لوازم آرایشی، ماهی یکبار بیوتی بلندر و براش آرایشی را تمیز می‌کنند؛ 22% نیز اعتراف کرده‌اند که هرگز به فکر شستن براش و بیوتی بلندر خود نیافتاده‌اند. حالا چرا طرز شستن بیوتی بلندر و براش آرایشی مهم است؟ چون براش و بیوتی‌بلندر کثیف، باعث ایجاد جوش، عفونت قارچی و آکنه شده و سلامتی پوست صورت را به خطر می‌اندازند. به همین دلیل در ادامه مقاله قصد داریم، طریقه شستشوی براش آرایشی و بیوتی بلندر یا اینکه چگونه بیوتی بلندر را بشوییم را برایتان بگوئیم.

بهترین زمان برای استریل و شستن براش ارایشی و بیوتی بلندر

هیچ پاسخ دقیقی برای اینکه چه زمانی باید برای شستن پد آرایشی و براش اقدام کنید وجود ندارد. اما به طور کلی آرایشگران و متخصصان پوست می‌گویند، هر زمان دیدید که اثر کرمپودر،رژگونه یاکانتور روی براش و بیوتی بلندر قابل مشاهده است باید برای شستشوی براش آرایشی و پد اقدام کنید. پس به عبارتی باید حداقل هر 2 هفته یکبار، زمانی را برای شستن براش ارایشی و پد تخم مرغی اختصاص دهید. بعضی از آرایشگران حساسیت بیشتری روی پد آرایشی داشته و توصیه می‌کنند که چون از این محصولات روی صورت خود استفاده می‌کنید، باید آن‌ها را هفته‌ای یکبار بشوئید. با این حال حساسیت روی براش سایه و خط چشم کمتر بوده و آن‌ها باید حداقل دوبار در ماه تمیز شوند. 
شستن براش و بیوتی بلندر، فقط به تمیز ماندن پوست صورت شما کمک نمی‌کند؛ به نظر بسیاری از آرایشگران حرفه‌ای شستن پد و براش می‌تواند عمر مفید لوازم آرایشی را افزایش داده و باعث استفاده بهتر از آن‌ها شود. چرا که مو‌های به کار رفته در براش آرایشی و اسفنج‌ها، متخلخل بوده و روغن و کثیفی‌ها را در خود نگه می‌دارند. پس اگر این لوازم آرایشی کثیف باقی بمانند، ترکیب کرم‌پودر و کانسیلر و...را دشوار و صورت را لک‌دار می‌کنند. حالا پرسش اینجاست که بیوتی بلندر را با چی بشوریم یا نحوه شستن براش آرایشی چگونه است؟

مشکلات نشستن پد آرایشی و بیوتی بلندر 

اگر یک روتین پوستی مشخص داشته و از بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنید، اما هنوز جوش و لک روی صورت خود دارید باید به براش، پد و بیوتی بلندر خود نگاهی بیاندازید. کثیفی و چربی روزانه جمع شده در برس آرایشی می‌تواند باعث ایجاد جوش، تجزیه کلاژن آسیب رادیکال آزاد به پوست شود. متخصصان پوست به شما توصیه می‌کنند علاوه‌بر تمیز کردن بیوتی بلندر و براش به صورت هفتگی، هر سه ماه یکبار اسفنج و بیوتی بلندر خود را تعویض کنید. چرا که این وسیله، رنگدانه‌ها و چربی را در خود نگه داشته و ممکن است هرگز به طور کامل تمیز به نظر نرسد. همچنین هرگز پد و براش آرایشی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید، چرا که باعث پخش ویروس و باکتری‌های پوست صورت فرد دیگری روی پوست خود خواهید شد. 

معرفی عوارض نشستن پد و براش آرایشی

حالا که درباره اهمیت طریقه شستن بیوتی بلندر و پد اسفنجی صحبت کردیم، باید شما را از عوارض نشستن براش آرایشی نیز آگاه کنیم. اگر برس‌ها و براش‌های آرایشی را در زیر میکروسکوپ قرار دهید، ممکن است بقایای کنه‌ها را روی آن‌ها ببینید. بله، این موجودات که در حدود یک سوم میلی‌متر طول دارند روی پایه مژه‌ها و مو‌های بینی ما زندگی کرده و از سلول‌های مرده و سبوم پوست تغذیه می‌کنند. این موجودات به طور کلی بی‌ضرر هستند اما اگر روش شستن براش های آرایشی و پد را ندانید، ممکن است باعث ایجاد آکنه و جوش در صورت شوند. اگر دوست دارید درباره شستشوی میکاپ و لوازم آرایشی از روی صورت بهتر و بیشتر بدانید، مقاله اول میسلار واتر یا ژل شستشو را از دست ندهید. 

آموزش مرحله به مرحله طرز شستن براش ارایشی

قبل از اینکه مراحل و طرز شستن براش ارایشی را برای شما شرح دهیم، ابتدا باید بدانید که برس‌ها و براش آرایشی چه متریالی دارند؟ به عنوان مثال برس‌ها و براش‌های آرایشی ساخته شده از مو طبیعی باید با محصولات شوینده پودری شسته شوند. براش‌های مو مصنوعی نیز باید با شوینده‌های مایع و کرم‌ها تمیز شوند. حالا بیائید به نحوه تمیز کردن بیوتی بلندر و براش آرایشی بپردازیم:

چگونه براش آرایشی را بشوییم؟ مرحله اول 

چجوری براش هارو بشوریم؟ در اولین مرحله از شستن براش آرایشی، باید اثرات باقی‌مانده از محصولات زیبایی و آرایشی چسبیده به سطح آن‌ها را تمیز کنید. برای شستن براش های ارایشی، یک تکه دستمال کاغذی برداشته و براش را با حرکات چرخشی و نرم، روی سطح دستمال یا حوله بکشید. این کار را یک یا دو دقیقه برای هر براش و پد آرایشی خود انجام دهید تا در پایان، مقادیر زیادی لوازم آرایش مانده و کثیفی روی سطح دستمال بماند. 

مرحله دوم شستشوی براش در خانه 

در مرحله دوم برای شستن براش آرایشی، باید آن را به طور عمودی و رو به پایین، زیر جریان آرامی از آب ولرم قرار بدهید. دقت کنید که شستشوی براش با آب داغ و در معرض مستقیم قرار گرفتن مرکز براش (محل چسبیدن مو به براش) با آن، باعث جدا شدن مو‌ها از فرچه خواهد شد. بعد از خیس شدن براش با آب ولرم، یک کاسه برداشته و آن را با آب ولرم و مقدار قابل توجهی شامپو بچه یا شامپو سری که استفاده می‌کنید پر کنید. شامپو را به خوبی با آب ولرم ترکیب کرده و در این مرحله از نحوه شستشوی براش ارایشی، آن را از سمت فرچه و مو درون کاسه قرار دهید و کمی زمان دهید. سپس دستتان را به درون آب فروبرده و با نوک انگشتان به آرامی سری فرچه‌ها را تمیز کنید. به مرور خواهید دید که آب شفاف و تمیز به رنگ کرمی در آمده و براش آرایشی به نسبت تمیز شده است.  

مرحله نهایی طرز شستن براش ارایشی

در آخرین مرحله از نحوه شستن براش های آرایشی، شیر آب را باز کرده و براش را به طور عمودی و رو به پایین، زیر آب قرار دهید؛ در این مرحله از تميز كردن براش آرايشي، باید آن را به طور کامل آب کشیده و هرگونه اثر کف را از روی براش پاک کنید. سپس آب اضافی مانده در برس را با حوله یا انگشتان خود بگیرید، توجه داشته باشید که در این مرحله نباید مو‌های براش را بکشید. در آخرین مرحله از شستشوی براش آرایشی باید آن را در مکانی تمیز و گرم نگه دارید تا به طور کامل خشک و عاری از رطوبت شود.  

شستن براش ارایشی با روغن زیتون

اگر از کرم پودر یا کانسیلر مبتنی بر روغن استفاده می‌کنید، برای تميز كردن براش آرايشي خود به روغن زیتون نیاز خواهید داشت. بعد از گرفتن مواد آرایشی چسبیده به براش و خیساندن آن در آب ولرم، یک کاسه کوچک و کم عمق برداشته و آن را با آب و شامپو بچه پر کنید؛ در نظر داشته باشید که میزان آب باید به نحوی باشد که کل سطح براش را بپوشاند. سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص را به این مخلوط اضافه کنید. این روغن باعث می‌شود، مواد آرایشی مانده روی براش راحت‌تر از بین رفته و شستشوی براش های ارایشی به درستی انجام بگیرد. سر براش را برای حدود 20 ثانیه درون کاسه آب و روغن قرار داده و در طی این مدت می‌بینید که مواد آرایشی به طور کامل از براش جدا می‌شوند. 

چگونه بیوتی بلندر را تمیز کنیم؟ طرز شستن پد آرایشی

چطوری بیوتی بلندر را بشوییم؟ برای اینکار ابتدا اسفنج را زیر آب گرم قرار داده و بگذارید که کاملا خیس شود؛ سپس بیوتی بلندر را فشار دهید تا آب اضافی آن به طور کامل خارج شود. در نظر داشته باشید که در این مرحله بیوتی بلندر شما باید کمی مرطوب باشد نه کاملا خیس. 
در مرحله بعدی باید بیوتی بلندر را با صابون مایع تمیز کنید؛ به اندازه یک قطره کوچک از صابون مایع یا شامپو بچه را روی دست خود ریخته و بیوتی بلندر را بین کف دست خود قرار داده و بغلتانید. وقتی که اسفنج همه صابون را به خود جذب کرد باید آن را زیر آب گرم شسته و سپس آب اضافی آن را بگیرید. اینکار را آنقدر تکرار کنید تا در نهایت، آبی که از بیوتی بلندر خارج می‌شود شفاف و تمیز باشد. برخی از بیوتی بلندر‌ها، قدرت جذب بسیار بالایی داشته و مواد آرایشی و چربی فراوانی را به خود جذب می‌کنند. پس طبیعی است که برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید بیوتی بلندر را چندبار با صابون مایع بشوئید. 

شستن پد آرایشی با روغن زیتون

شما می‌توانید شستن پد آرایشی با روغن زیتون را هم امتحان کنید؛ برای اینکار یک کاسه برداشته و درون آن را با آب گرم پر کنید، سپس مقداری شامپو بچه یا شامپو سر و یا حتی میسلارواتر درون آن ریخته و به خوبی با آب گرم مخلوط کنید. در مرحله بعدی آموزش شستن بیوتی بلندر، باید آن را درون کاسه انداخته و سپس کمی روغن زیتون خالص را به آن اضافه کنید. بگذارید پد آرایشی برای دقایقی درون کاسه باقی بماند؛ در این مرحله خواهید دید که مخلوط کم کم تغییر رنگ داده و زمان آبکشی بیوتی بلندر می‌رسد. 

بیوتی بلندر را با چی بشوریم؟ اگر به روغن زیتون خالص دسترسی ندارید، مشکلی پیش نمی‌آید اگر آن را حذف کنید! کل این پروسه را بدون روغن زیتون انجام دهید؛ فقط باید بگذارید بیوتی بلندر برای مدت 30 دقیقه، درون کاسه آب داغ و شوینده بماند و خیس بخورد.  سپس بیوتی بلندر را برداشته و آن را با آب تمیز شسته و به خوبی فشار دهید تا آب اضافی از آن خارج شود. 

روش شستن لوازم آرایش برای پوستی تمیز و زیبا 

در این مقاله شما را با برخی از روش‌ها برای شستن براش و بیوتی بلندر آشنا کردیم. حالا شما به ما بگوئید که چه نظری درباره شستن پد آرایشی و براش دارید؟ تجربه یا سوال خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. همکاران ما در بیوتی کد به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود. 

دیدگاه شما چیست؟







0