0

اهمیت استفاده از ضد آفتاب مردانه برای آقایان


تابستان و زمستان ندارد؛ اشعه آفتاب همیشه در کمین پوست ما بوده و با وجود اینکه مضرات آن ثابت شده‌اند، همچنان برخی اهمیت استفاده از ضد آفتاب را نادیده می‌گیرند. به خصوص وقتی که نوبت به آقایان می‌رسد، این مشکل بدتر می‌شود. چرا که آن‌ها اعتقاد دارند، ضد آفتاب برای پوست مردان ساخته نشده است! در این مطلب از جوانب مختلف این نظریه اشتباه را بررسی و اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب مردانه را بررسی می‌کنیم. 

۵ دلیل ضرورت استفاده از ضد آفتاب مردانه

در این قسمت، با ذکر ۵ دلیل مهم بر ضرورت استفاده از ضد آفتاب مردانه تأکید می‌کنیم. اما اگر دوست دارید درباره ضدآفتاب و تاثیری که روی پوست می‌گذارد بیشتر بدانید مقاله ضد آفتاب رنگی بهتره یا بی رنگ را مطالعه کنید. 

1-اشعه آفتاب برای پوست همه مضر است!

روز برفی یا زمستانی فرقی ندارد در هر صورت، اشعه آفتاب در همه روزهای سال وجود دارد. این اشعه در سه نوع اشعه UVA، UVB و IR با پوست تماس پیدا می‌کند. اشعه UVA به طور عمیق وارد پوست افراد از جمله آقایان شده و با از بین بردن کلاژن به آن آسیب زده و موجب بروز بیماری‌های پوستی می‌شود. 
اشعه UVB آفتاب نیز لایه اولیه پوست را تحت تأثیر قرار داده و موجب آسیب‌های جدی مثل آفتاب سوختگی، قرمزی و التهاب پوست خواهد شد. طبیعی است که این اثرات تنها برای خانم‌ها نبوده و پوست آقایان نیز به این عوارض دچار خواهد شد. به همین دلیل است که باید استفاده از کرم ضد آفتاب مردانه را در روتین پوستی قرار داد.  

قیمت ضد آفتاب مردانه

2-آقایان بیشتر از خانم‌ها در معرض آفتاب هستند

اگرچه این مورد برای همه صدق نمی‌کند، اما در اغلب موارد آقایان بیشتر از خانم‌ها در معرض آفتاب هستند. چرا که آقایان در مقایسه با خانم‌ها بیشتر درگیر مشاغلی هستند که آن‌ها را در فضای باز و آفتاب قرار می‌دهد.
متخصصین حتی استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب مردانه را برای فضاهای بسته هم پیشنهاد می‌کنند، اما اثر این محصول در فضای باز و تماس مستقیم با آفتاب به حداکثر می‌رسد. در این شرایط، اغلب آقایان ساعات قابل‌توجهی از روز را در بیرون از منزل و فضای آزاد هستند و بالطبع پوست آن‌ها در معرض آسیب است.

 3-سرطان پوست در کمین آقایان است!

سرطان پوست انواع مختلفی دارد که ملانوما بدترین نوع آن بوده و در معرض مستقیم آفتاب قرار گرفتن، دلیل اصلی بروز آن است. متأسفانه سرطان ملانوما می‌تواند دامن‌گیر هر فردی بشود. اما اگر نیمه پر لیوان را نگاه کنیم، می‌توان از بروز این بیماری با استفاده از ضد آفتاب مردانه، پیشگیری کرد. در نتیجه چرا زمانی که می‌توانید با استفاده از کمی ضد افتاب آقایان از این مشکلات جلوگیری کنید، ریسک خطرات را بپذیرید؟

خرید ضد آفتاب آقایان

4-مراقبت از پوست جنسیت نمی‌شناسد. 

همه افراد با هر جنسیتی باید به سلامت پوست خود اهمیت بدهند. البته از آنجایی که اغلب خانم‌ها به زیبایی چهره و پوست اهمیت بیشتری می‌دهند، استفاده از ضد آفتاب هم در بین آن‌ها رواج بیشتری دارد. در حالی که تعداد آقایانی که از کرم ضد آفتاب مردانه استفاده می‌کنند، به ۲۰ درصد هم نمی‌رسد! 
دلیل اصلی بسیاری از این آقایان در خصوص عدم استفاده از ضد آفتاب، عدم احساس راحتی آن‌ها با وجود کرم بر روی پوست است. در پاسخ باید بگوییم که خوشبختانه امروزه مدل‌های بی‌شماری از ضد آفتاب وارد عرصه بازار شده‌اند. در نتیجه می‌توانید سبک‌ترین و بهترین ضد آفتاب مردانه را انتخاب کنید و از این فواید لذت ببرید:

  1. به تعویق انداختن روند پیری صورت
  2. جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست
  3. بهبود کلی وضعیت پوست
  4. داشتن پوستی بدون چین و چروک یا لکه
  5. پوستی یک‌دست با از دست ندادن الاستین و کلاژن

ضدافتاب مردانه

5-حتی با داشتن ریش هم به ضد آفتاب نیاز دارید!

علاوه‌بر وقت‌گیر یا آزاردهنده بودن استفاده از ضد آفتاب، داشتن ریش و سبیل هم بهانه بعضی از آقایان برای عدم استفاده از این محصول است. درست است که بعضی از تحقیقات نشان داده‌اند ریش و سبیل می‌تواند از نفوذ اشعه آفتاب به پوست جلوگیری کند اما شروطی هم دارد:
• اول آنکه ریش و سبیل باید پرپشت و حجیم باشد. در نتیجه بتواند کاملاً از پوست محافظت کند.
• دوم آنکه ریش و سبیل تنها از بخشی از پوست محافظت می‌کند. پس تکلیف باقی قسمت‌های صورت از جمله گونه‌ها و پیشانی چیست؟
از این رو حتی اگر ریش‌های بلند و پرپشتی دارید هم باید از کرم ضد آفتاب مردانه برای سایر قسمت‌های صورت خود استفاده کنید. البته انتخاب نوع ضد آفتاب در اثرگذاری آن اهمیت زیادی دارد.

انتخاب بهترین ضد آفتاب مردانه

اگر تا اینجا که علاقه‌ شما به خرید ضد آفتاب جلب شده، در ادامه نوع ضدافتاب مناسب آقایان را به شما معرفی می‌کنیم. 

بررسی بهترین نوع ضد افتاب 

اگر از افرادی هستید که عادت به استفاده از محصولات مراقبت از پوست همچون آبرسان، سرم، لوسیون و ضد آفتاب ندارند، استفاده از کرم ضد آفتاب مردانه با بافت سبک بهترین انتخاب برای شما است. می‌توانید برای شروع به سراغ ضد آفتاب فلوئید بروید؛ این نوع دارای بافت سبک و آبکی بوده و سریعاً جذب پوست می‌شود.

قیت ضد آفتاب مردانه

توجه به جنس پوست

پوست اغلب آقایان در مقایسه با خانم‌ها چرب‌تر است، به همین دلیل اغلب آن‌ها به ضد آفتاب فاقد چربی نیاز دارند. اگر پوست حساس، مستعد آکنه، مختلط یا خشکی دارید، می‌توانید مدل مخصوص خود را به‌آسانی پیدا کرده و خرید ضد آفتاب را انجام دهید.

توجه به SPF ضدآفتاب مردانه 

SPF یکی از معیارهای اندازه‌گیری سطح محافظت کرم ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه خورشید است. ضد آفتاب از لحاظ میزان SPF انواع مختلفی دارد و از ۱۵ SPF تا ۹۰ SPF را شامل می‌شود. با این حال، در اغلب موارد برای استفاده روزانه SPF50  یا SPF30 کافی است. 

خرید ضدافتاب آقایان

توجه به ویژگی‌های ضد آفتاب مردانه 

بعضی از نمونه‌های ضد آفتاب دارای ویژگی‌های خاص و از جمله روغن‌های مفید، ویتامین و مواد مغذی هستند. بهتر است این نمونه‌ها را انتخاب کنید تا با یک تیر دو نشان زده باشید. قیمت ضدافتاب در این مدل‌ها هم مناسب است و نیازی به نگرانی در این خصوص نیست. در نهایت، استفاده از کرم ضد آفتاب مردانه برای همه آقایان ضروری است. کار پیچیده و سختی نیست. تنها باید پس از خرید ضد آفتاب مناسب خود، روزانه مقداری از آن را به‌خوبی روی پوست خود پخش کنید و سپس از خانه خارج شوید.

دیدگاه شما چیست؟







0