0

10 ویژگی یک ریمل خوب+معرفی انواع ریمل‌ها


یکی از مهم‌ترین بخش‌های آرایش صورت، مربوط به زیبایی چشم‌هاست؛ به همین دلیل است که برای جذابیت‌ چشم‌ها در میکاپ از جدیدترین لوازم آرایشی استفاده می‌شود. یکی از لوازم آرایشی چشم مهم که توسط برند‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود، ریمل است. این محصول با چشمان شما سروکار دارد و به همین دلیل باید انواع ریمل و ویژگی یک ریمل خوب را بشناسید. در این مطلب قصد داریم تا پس از معرفی انواع ریمل، شما را با اصلی‌ترین خصوصیات ریمل خوب آشنا کنیم پس با ما همراه شوید. 

معرفی انواع ریمل و کاربرد آن‌ها

انواع ریمل بر اساس ویژگی و ساختار آن‌ها تقسیم‌بندی‌های مختلفی دارند. ریمل مانند دیگر لوازم آرایشی بهداشتی همچون ماسک ورقه ای، در انواع مختلف تولید شده است. یکی از این دسته‌بندی‌ها به جنس ترکیبات تشکیل‌دهنده ریمل برمی‌گردد که به دو دسته ریمل ضد آب و ریمل‌های روغنی تقسیم می‌شوند. ریمل ضد آب و روغنی ماندگاری بالایی داشته و حتی با رسیدن آب به ریمل، روی مژه‌های باقی می‌مانند. در مقابل انواع ریمل‌ خوب محلول در آب، به راحتی با آب شسته شده و می‌توان آن‌ها را پاک کرد.برخی  از انواع ریمل عبارتند از:

1. معرفی بهترین ریمل حجم دهنده 

اگر مژه‌های نازک و کم حجمی دارید، باید بهترین ریمل حجم دهنده را انتخاب کنید. در ریمل‌ حجم دهنده موادی مانند موم و سیلیکون وجود دارد که لایه‌ای روی تارهای مژه ایجاد کرده و آن‌ها را ضخیم‌تر نشان می‌دهد. بهترین ریمل حجم دهنده برس‌های گرد با موهای فشرده و ضخیم داشته که طراحی آن‌ها مناسب حجم دادن به مژه‌ها است.

خرید ریمل

2. آشنایی با ریمل فر کننده

افرادی که مژه‌های بلند و پرپشت اما صاف و بی حالتی دارند باید از بین انواع ریمل، محصولاتی با خاصیت فرکنندگی را انتخاب کنند. در ساختار ترکیبات این ریمل‌ها از دو ماه پلیمر و رزین استفاده شده است که تارهای مژه را حالت‌دار می‌کند. در مقاله ریمل خوب چی بخرم به معرفی انواع ریمل پرداخته و برخی از بهترین ریمل حجم دهنده و بلند کننده ایرانی را معرفی می‌کنیم. 

قیمت ریمل

3. بررسی بهترین ریمل بلند کننده 

همانطور که از نام بهترین ریمل بلند کننده مشخص است، با کمک آن مژه‌های شما بلندتر دیده می‌شود. در بهترین ریمل بلند کننده از الیافی به کار رفته که با قرار گرفتن روی مژه، آن‌ها را بلندتر از حد معمول نشان می‌دهد. به طور معمول ریمل بلند کننده انتخاب افرادی با مژه‌های کوتاه اما پرپشت است. یکی از ویژگی‌های یک ریمل خوب بلند کننده، برس باریک و نازک آن است.  

خرید ریمل

4. بهترین ویژگی ریمل خوب جداکننده مژه

یکی از مشکلات در برخی ریمل حجم دهنده و بلند کننده این است که تارهای مژه به هم می‌چسبند. چسبیدن مژه‌ها به هم در افرادی که مژه‌های پرپشتی دارند، بیشتر رخ می‌دهد. برای حل این مشکل یک ویژگی در طراحی انواع ریمل خوب وجود دارد که هر تار مژه را از هم جدا و زیباتر می‌کند. این ویژگی جداکنندگی ممکن است در انواع دیگر ریمل‌ها نیز دیده شود. 

قیمت ریمل

5. ریمل گیاهی و تقویتی 

برخی افراد علاوه بر زیبایی به موارد تقویتی لوازم آرایشی بهداشتی نیز اهمیت می‌دهند. ریمل‌های تقویتی دسته‌ای از انواع ریمل بوده که در کنار دیگر ویژگی‌های ریمل مانند حالت‌دهنده، فرکننده و غیره، حاوی عصاره‌های مفید گیاهی هستند. این ترکیبات گیاهی به بلندتر شدن و تقویت مژه‌ها نیز کمک کرده و از محصولات مراقبتی محسوب می‌شوند. برفرض مثال برخی از انواع ریمل‌ها حاوی روغن‌های گیاهی چون آرگان هستند و ریشه‌های مژه را تقویت می‌کنند. در مقاله خواص روغن آرگان برای پوست و مو، درباره این روغن گیاهی و فوایدی که دارد صحبت کرده‌ایم. 

خرید ریمل

6. ریمل رنگی و اکلیلی

اغلب ریمل‌ها به رنگ مشکی هستند، اما ریمل رنگی برای تنوع در آرایش هم وجود دارد. به عنوان مثال انواع ریمل قهوه‌ای مناسب افرادی است که مژه‌های بور دارند. ریمل رنگی و اکلیلی نیز طیف‌های رنگی مختلفی داشته و برای آرایش‌های خاص و فانتزی به کار می‌روند. 

خرید ریمل

مهم‌ترین نکته در انتخاب ریمل خوب ایرانی 

در مجموع می‌توان گفت انتخاب ریمل خوب به نوع مژه‌ها و هدف شما برای استفاده از ریمل بستگی دارد. در مرحله بعدی باید به مواد تشکیل‌دهنده ریمل خوب نیز توجه کنید. مثلا در تهیه برخی ریمل‌ها از روغن آرگان یا صمغ درخت اقاقیا استفاده شده تا رطوبت پوست حساس دور چشم حفظ شده و ریشه مژه‌ها نیز تقویت شود. یکی از انواع ریمل گیاهی شون که در ساختار آن، صمغ درخت اقاقیا و موم زنبور عسل به کار رفته ریمل حجم دهنده نچرال بیوتی شون است. 

ریمل

مهم‌ترین ویژگی های یک ریمل خوب

همانطور که مراقبت از پوست صورت اهمیت دارد، انتخاب ابزار آرایشی مناسب برای گرفتن بهترین نتیجه میکاپ و حفظ سلامتی پوست هم مهم است. اشاره کردیم که ارایش چشم در میکاپ از اهمیت زیادی برخوردار است به همین دلیل باید، با دانستن ویژگی یک ریمل خوب، بهترین مارک ریمل را انتخاب کنید. 
1) ماندگاری بالا: یک ریمل خوب نباید پخش شده یا زیر چشم بریزد، زیرا آرایش را بهم ریخته و برای پوست نازک زیر چشم هم مضر است.
2) بافت سبک: یک ریمل خوب باید بافت سبک و راحتی داشته تا پس از استفاده احساس خستگی و سنگینی به مژه ندهد. 
3) کاربرد برس در ریمل: در انتخاب انواع ریمل ها به نوع برس توجه کنید تا برای حالت دادن، حجم دادن با بلندتر کردن مژه مناسب باشد.
4) فرمولاسیون: در زمان خرید ریمل ایرانی یا خارجی به مواد تشکیل‌دهنده آن دقت کنید. 
5) عدم تغییر در طول روز: یک ریمل خوب دوام و ماندگاری بالایی دارد و در مدت زمان طولانی بدون پخش‌شدگی، روی مژه‌ها باقی می‌ماند.
6) انتخاب ریمل متناسب با مژه: اینکه ریمل حجم دهنده باشد یا بلند کننده، باید متناسب با ویژگی مژه‌های شما باشد؛ برفرض مثال اگر مژه کوتاه اما کم پشتی دارید، از ریمل بلندکننده استفاده کنید.
7) خرید ریمل برای چشم حساس: افرادی که چشم‌های حساسی دارند، باید ریمل‌هایی را مورد استفاده قرار دهند که حاوی مواد ضدحساسیت باشد.
8) فرمژه: اگر مژه‌های شما صاف است، ابتدا با فرمژه آن‌ها را حالت دهید و بعد از ریمل فرکننده استفاده نمایید.
9) توجه به تاریخ انقضا: در زمان خرید ریمل به اصل بودن ریمل و تاریخ انقاضا آن توجه داشته باشید.
10) قیمت هماهنگ با کیفیت: انواع مارک ریمل چشم خوب معمولا ارزان نیستند و در بسته‌بندی مناسب روانه بازار می‌شوند.

خرید ریمل

خرید ریمل برای زیبایی بیشتر چشمان شما

در این مطلب انواع ریمل و ویژگی‌های یک ریمل خوب را معرفی کردیم تا در هنگام خرید ریمل، اطلاعات کافی داشته باشید. برای خرید ریمل تنها به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا از اصالت کالای خریداری شده مطمئن باشید. سایت بیوتی کد به عنوان یک سایت لوازم آرایشی بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را با قیمت مناسب عرضه می‌کند. شما می‌توانید برای خرید انواع ریمل یا دیگر لوازم آرایشی بهداشتی به این فروشگاه مراجعه کنید. پس از ثبت سفارش و نهایی کردن مراحل خرید، سفارش شما در مدت زمان کوتاهی ارسال می‌شود.

دیدگاه شما چیست؟







0