0

چگونه ریمل بزنیم؟ ۶ ترفند ریمل زدن برای چشمانی زیبا


ریمل یکی از انواع لوازم آرایشی پرکاربرد برای اغلب خانم‌ها بوده و بهترین آن باید چشمان شما را زیباتر کرده و از سلامت تارهای مژه نیز حفاظت کند. ریمل زدن همیشه برای افرادی با مژه‌های کوتاه، بی‌حالت و کم‌پشت همیشه چالش برانگیز بوده و اغلب خانم‌هایی که در این گروه قرار می‌گیرند این سوال را می‌پرسند که چگونه ریمل بزنیم؟ در ادامه این مطلب از وبلاگ بیوتی کد، ترفندهای ریمل زدن را به شما معرفی خواهیم کرد.

مراحل ریمل زدن؛ طرز صحیح استفاده از ریمل 

ریمل زدن برای برخی افراد به ويژه مبتدی‌ها کار سختی به نظر می‌رسد و از همین رو بهتر است ابتدا مراحل صحیح ریمل زدن را با هم مرور کنیم. پیش از هر کاری خرید ریمل چشم شما اهمیت زیادی دارد، مثلا برای مژه‌های نازک و کم حجم، باید در فکر خرید ریمل حجم دهنده باشید یا برای مژه‌های کوتاه، ریمل‌های بلندکننده بهترین انتخاب هستند.

۱. سایه و خط چشم در آرایش چشم 

اگر قصد دارید تا آرایش چشمی را کامل انجام دهید، ریمل زدن مرحله آخر است. ابتدا پشت پلک‌ها را با کانسیلر مناسب پوشش دهید، با اینکار رنگ سایه‌ یا خط چشمی که استفاده خواهید کرد، بهتر نشان داده خواهد شد. سپس باید متناسب سلیقه خود سایه بزنید و سپس به سراغ خط چشم بروید. آخرین مرحله آرایش چشم‌ها، ریمل زدن خواهد بود. به خاطر داشته باشید که ترکیب خط چشم و ریمل، موجب گیرایی و جذابیت بیشتر چشم‌ها می‌شود.

خرید ریمل

۲. فرمژه در مراحل ریمل زدن 

فرمژه یکی از لوازم آرایشی است که استفاده از آن اولین گام برای ریمل زدن محسوب می‌شود. فرمژه را در دست گرفته و باز کرده و سپس مژه‌ها را بین لبه‌های فرمژه بگذارید و آن را به بن مژه‌ها نزدیک کنید. فرمژه را نگه دارید تا بسته شود و چند ثانیه صبر کنید تا به همین راحتی حالت مژه‌ها فر و زیباتر می‌شود. دقت داشته باشید که لبه‌های فرمژه را نباید روی مژه‌ها کشید زیرا خطرناک بوده و ممکن است تارهای مژه را بکند.

۳. آخرین مرحله ریمل زدن؛ پرایمر 

برای آنکه پس از ریمل زدن مژه‌های زیبایی داشته باشید، پرایمر را فراموش نکنید. یک اپلیکاتور تمیز را به پرایمر آغشته کرده و از نوک تا میانه مژه‌ها را پرایمر بزنید تا پس از استفاده از ریمل، حجیم‌تر به نظر برسند. استفاده از پرایمر برای کسانی که مژه‌های نازکی دارند، اهمیت بیشتری دارد. البته دقت داشته باشید که به قسمت‌های انتهایی و بن مژه‌ها نباید پرایمر بزنید، چراکه در آن قسمت جمع شده و آرایش شما را خراب می‌کند.

خرید ریمل

۴. ترفند‌هایی طلایی برای بهتر ریمل زدن

پس از آماده شدن مژه‌ها، نوبت به مرحله پایانی کار، یعنی استفاده از ریمل می‌رسد. برای این کار یک ریمل خوب انتخاب کنید و اپلیکاتور را به صورت موازی مقابل چشم‌ها گرفته تا به انتهای مژه نزدیک باشد. حالا با استفاده از حرکت اپلیکاتور، مژه‌ها را به سمت بالا بکشید. جابجایی اپلیکاتور برای مژه‌های پایینی نیز به سمت بیرون است. در این مرحله باید تمام بخش‌ها و تارهای مژه ریمل زده شوند. شما می‌توانید برای انتخاب بهترین ریمل به مقاله ریمل خوب چی بخرم مراجعه کنید و قیمت ریمل و برند‌های مختلف ایرانی را باهم مقایسه کنید. 

۵. لایه دوم ریمل در آرایش چشم 

اشتباه نکنید؛ ریمل زدن برای لایه دوم، آرایش شما را خراب نمی‌کند. مطابق آنچه در مرحله قبل گفته شد، یک لایه دیگر ریمل نیز به مژه‌ها بزنید. البته توجه داشته باشید که زیاده‌روی در ریمل زدن (نهایت ۳ لایه) موجب غیرطبیعی شدن آرایش چشم‌ها می‌شود. همچنین پیش از هر لایه ریمل زدن، باید صبر کنید تا لایه قبلی کاملا خشک شود.
البته استفاده از دومین لایه ریمل به جنس مژه‌های شما و کیفیت ریمل بستگی دارد. مثلا زمانی که از ریمل حجم دهنده و بلند کننده استفاده می‌کنید و مژه‌های شما پرپشت و بلند است، یک لایه ریمل زدن کافی است.

قیمت ریمل

ترفندهای ریمل زدن به صورت حرفه‌ای

همه خانم‌هایی که در کیف لوازم آرایشی خود ریمل دارند، به دنبال ترفندهایی هستند که پس از خرید ریمل استفاده کرده و چشم‌های جذاب‌تری داشته باشند. در این بخش راهکارهای جذاب برای ریمل زدن را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. به هر دو سمت مژه ریمل بزنید

پس از خرید ریمل حجم دهنده و بلند کننده یکی از ترفندهایی که می‌تواند به جذاب‌تر شدن آرایش شما کمک کند، ریمل زدن هر دو سمت مژه است. برای این کار پس از آنکه بخش داخلی مژه را ریمل زدید، به سمت پایین نگاه کرده و قسمت بالایی مژه را نیز به ریمل آغشته کنید. با این کار مطمئن می‌شوید که تمام بخش‌های مژه ریمل جذب کرده‌اند.

ریمل زدن

۲. برداشتن حجم اضافی ریمل با مسواک نو

گاهی اوقات پس از استفاده از ریمل، می‌بینید که حجم زیادی ریمل روی مژه مانده است. برای برداشتن حجم اضافی ریمل، از یک مسواک نو و نرم استفاده کرده و مژه‌های خود را شانه بزنید. 

۳. خم کردن سر براش ریمل

براش اغلب ریمل ایرانی یا خارجی حالتی صاف دارند که باید براش را موازی مژه‌ها قرار داد. این حالت براش موجب می‌شود تا ریمل زدن گوشه‌های مژه سخت‌تر شود. با خم کردن و حالت دادن به سر براش ریمل می‌توانید به شیوه‌ای راحت‌تر ریمل بزنید. نگران نباشید، از این روش بسیاری از میکاپ آرتیست‌ها نیز استفاده می‌کنند!

۴. جلوگیری از به هم چسبیدن مژه‌ها

برای جلوگیری از به هم چسبیدن مژه‌ها پس از ریمل زدن، زمانی که برس را از ظرف آن خارج می‌کنید، مقدار اضافی ریمل را با لبه‌ها بگیرید. همچنین در دفعات و ایجاد لایه‌های ریمل بر روی مژه‌ها زیاده‌روی نکنید. با رعایت تمامی این نکات اگر باز هم مژه‌ها به هم چسبیدند، از یک برس فلزی مژه استفاده کنید. برای اینکه در زمان خرید ریمل بهترین انتخاب را داشته باشید، باید ابتدا به فرمولاسیون آن و سپس قیمت ریمل توجه کنید. قیمت ریمل ایرانی از 156 تومان شروع شده و به 450 تومان می‌رسد. 

خرید ریمل

۵. ریمل زدن به شکل حرفه‌ای

اگر دوست دارید شبیه حرفه‌ای‌ها ریمل بزنید، حتما برای گوشه‌های بیرونی مژه‌ها از پرایمر استفاده کنید تا حالت آن‌ها زیباتر شوند. همچنین شیوه حرکت اپلیکاتور ریمل باید در گوشه بیرونی مژه‌ها به سمت گیجگاه، در وسط به سمت جلو و در گوشه داخلی مژه‌ها به سمت بینی باشد. اگر ریمل با پوست برخورد کرد، صبر کنید تا خشک شود و سپس آن را تمیز کنید. دست زدن به ریمل تازه موجب پخش شدن آن روی پوست و خراب شدن آرایش شما می‌شود. 

۶. استفاده از فرمژه؛ چگونه ریمل بزنیم؟

برخی افراد به استفاده از فرمژه اهمیت نداده و برای آرایش چشم تنها به ریمل زدن اکتفا می‌کنند. به خاطر داشته باشید که فرمژه زیبایی چشمان شما پس از آرایش را دوچندان می‌کند. نکته مهم دیگر این است که پیش از ریمل زدن باید از فرمژه استفاده کرد چرا که پس از ریمل زدن، موجب آسیب به مژه‌ها خواهد شد.

اشتباهات رایج در ریمل زدن

برخی اشتباهات درباره استفاده از ریمل و نگهداری آن ممکن است موجب خراب شدن و یا حتی آسیب به پوست شود. برخی از اشتباهات رایج ریمل زدن عبارتند از:
•  پس از ریمل زدن از پلک زدن‌های مداوم و سریع اجتناب کنید زیرا ریمل پلک‌ها را سیاه می‌کند.
•  برای برداشتن حجم بیشتر ریمل، میله را به صورت سریع و حرکت رفت و برگشت، داخل مایع ریمل نبرید، چراکه با تشکیل حباب هوا ریمل خشک می‌شود.
•  به تاریخ انقضای ریمل توجه کرده و محصولات که تاریخ انقضا ندارند را به هیچ وجه استفاده نکنید.
•  به خاطر داشته باشید که خوابیدن با آرایش کار بسیار غلطی است. هرگز بدون شستن صورت و پاک کردن آرایش چشم‌ها به رختخواب نروید.
•  در خرید ریمل خوب حساس باشید و تنها به سراغ برندهای معتبر مثل انواع ریمل کالیستا بروید تا از کیفیت ریمل مطمئن شوید.
•  پس از هر بار استفاده، درب ریمل خود را به خوبی ببندید تا خشک نشود. همچنین قرارگیری ریمل در معرض نور مستقیم خورشید و یا حرارت زیاد باعث فاسد شدن ریمل می‌شود.

خرید ریمل

خرید ریمل از سایت لوازم آرایشی بیوتی کد 

در این مطلب روش صحیح استفاده از ریمل و ترفندهای ریمل زدن را معرفی کردیم. فراموش نکنید که کیفیت لوازم آرایشی مورد استفاده شما، اهمیت زیادی دارد؛ پس همیشه بهترین ریمل حجم دهنده و بلند کننده ایرانی را تهیه کرده و به کار ببرید. برای خرید بهترین ریمل حجم دهنده یا دیگر انواع ریمل و لوازم آرایشی، به فروشگاه‌های معتبری مثل بیوتی کد مراجعه کنید تا از کیفیت محصول خریداری شده مطمئن باشید.
در سایت لوازم آرایشی بیوتی کد، شما می‌توانید قیمت ریمل‌های مختلف را باهم بررسی کرده و از بین انواع ریمل ایرانی یا خارجی بهترین مورد را انتخاب کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بیوتی کد، تخفیف‌های هیجان‌انگیز این فروشگاه اینترنتی است!
 

دیدگاه شما چیست؟







0