0

چگونه ریمل خشک شده را درست کنیم؟


مهم نیست که ریملی که می‌خرید ایرانی باشد یا خارجی؛ در هر صورت مدت کوتاهی پس از خرید ریمل و استفاده از آن، متوجه می‌شوید که دیگر خبری از مژه‌های بلند و حجیم نیست. خشک شدن ریمل یکی از مشکلاتی است که اغلب خانم‌ها آن را تجربه کرده‌اند، اما هر مشکلی راه‌حلی دارد. در ادامه با مجله بیوتی کد همراه شوید تا راه‌حل‌های درست کردن ریمل خشک شده را به شما بگوئیم.

چگونه بفهمیم ریمل خشک شده است؟

پیش از آن که به پرسش ریمل خشک شده رو چیکار کنیم برسیم، باید بدانیم که ریمل خشک شده چگونه است؟ ریمل از محصولاتی است که آب کم و بافت غلیظی دارد و به همین دلیل سریع‌تر از سایر لوازم آرایشی خشک می‌شود. 
برای اینکه بفهمیم ریمل خشک شده یا نه برس محصول را پشت دست خود بکشید و اثر باقی‌مانده را بررسی کنید. اگر ریمل تکه تکه بود یا در برخی نقاط گوله یا جمع شد، یعنی ریمل شما خشک شده است. گاهی نیز ریمل پس از مدت کوتاهی زیر مژه‌ها ریخته و خراب می‌شود که این مشکل نیز به معنای خشک شدن ریمل است. 

ریمل خشک شده

چرا ریمل خشک میشود؟

یکی از سوالات مهم این است که چرا ریمل خشک میشود؟ انواع ریمل حجم دهنده و بلند کننده معمولا ۳ تا ۶ ماه ماندگاری دارند و پس از آن خشک و خراب می‌شوند. شاید گمان کنید ماندگاری یک ریمل فقط به برند تولیدکننده محصول و قیمت آن بستگی دارد. اما این تصور تا حدی درست است و عوامل دیگری نیز می‌توانند در پروسه خشک شدن ریمل دخیل باشند. به طور کلی لوازم آرایشی چشم در حدود 6 ماه الی یکسال تاریخ انقضا دارند و بعد از گذشت این زمان، کاربرد خود را از دست می‌دهند. 

اصالت و کیفیت محصول 

برخی افراد در زمان خرید، تنها به قیمت ریمل توجه می‌کنند، اما نکته مهم کیفیت و اصالت محصول است. برندهای معتبر مثل کالیستا، نوت و شون معمولا ریمل‌هایی با تاریخ انقضای یک ساله تولید می‌کنند که بین ۶ تا ۸ ماه ماندگاری دارد. هرچه کیفیت ریمل بیشتر باشد، احتمال مواجه شدن با ریمل خشک شده کمتر است. در زمان خرید ریمل، تاریخ تولید و انقضا محصول، اصالت، سالم بودن بسته‌بندی و اعتبار فروشگاه را بررسی کنید.

چرا ریمل خشک میشود؟

استفاده نادرست از فرچه

برخی افراد در هنگام استفاده از ریمل عادت دارند تا چند بار اپلیکاتور را داخل محفظه فرو و خارج کنند. این کار با هدف برداشتن مقدار بیشتری از ریمل انجام می‌شود ولی نتیجه آن، یک ریمل خشک شده خواهد بود! با این کار هوا داخل محفظه رفته و سرعت خشک شدن ریمل افزایش می‌یابد. برای آنکه مقدار ریمل بیشتری به فرچه جذب شود، به جای چندبار بالا و پایین بردن فرچه در بسته‌بندی، آن را به گوشه‌های محفظه ریمل فشار داده و خارج کنید. اگر به دنبال خرید ریمل حجم دهنده و بلند کننده مناسب هستید، اما وجود برند‌های متعدد کار انتخاب را برای شما سخت کرده باید مقاله راهنمای خرید ریمل را مطالعه کنید. 

باز ماندن در ریمل

باز ماندن در ریمل نیز یکی از دیگر دلایل خشک شدن آن محسوب می‌شود. برای جلوگیری از خشک شدن ریمل، هر بار پس از استفاده، در آن را به خوبی ببندید. همچنین اگر در هنگام استفاده، درب ریمل بیش از ۳۰ ثانیه باز می‌ماند، روی محفظه یک درپوش قرار داده و یا حداقل با انگشت آن را نگه دارید. 

چای ریختن در ریمل

گرما و رطوبت

گرما و رطوبت دو عاملی هستند که موجب خرابی و خشک شدن ریمل می‌شوند. ریمل خود را در جایی خشک و خنک و به دور از تابش مستقیم خورشید نگه دارید. در طول تابستان اگر هوای محل زندگی شما بیش از حد گرم و شرجی است، بهتر است ریمل را داخل یخچال بگذارید تا آسیب نبیند.

روش های بازسازی ریمل خشک شده

حالا زمان پاسخ به این سوال است که با ریمل خشک شده چه کنیم؟ اگر ریمل شما خشک شده، نگران نباشید! روش‌های مختلفی برای بازسازی ریمل خشک شده وجود دارد که در ادامه این بخش به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

بازسازی ریمل خشک شده

۱. استفاده از مایع لنز یا قطره چشم

مایع لنز و قطره چشمی (اشک مصنوعی) دو محصول مناسب برای چشم هستند که می‌توانند ریمل خشک شده را مثل روز اول نو کنند. برای این کار مقدار ۳ تا ۴ قطره مایع لنز یا قطره اشک مصنوعی را داخل ریمل ریخته و سپس درب آن را بسته و محصول را تکان دهید. ریمل را امتحان کنید و اگر باز هم خشک بود، چند قطره دیگر بریزید. دقت داشته باشید که قطره چشم یا مایع لنز باید تازه بوده و تاریخ انقضا داشته باشند.

۲. کاربرد آب داغ

از آب داغ هم می‌توان برای کاهش غلظت ریمل خشک شده استفاده کرد. در این روش ابتدا یک لیوان را تا نیمه با آب جوش پر کرده و سپس ریمل را داخل لیوان قرار دهید، به گونه‌ای که آب پایین‌تر از درب ریمل قرار بگیرد. البته دقت داشته باشید که آب جوش داخل ریمل نرود. ریمل را تا زمانی در لیوان نگه دارید که مایع آن نرم شود. این روش آسان و کاربردی است، اما ماندگاری کمی دارد و پس از ۱ تا ۲ هفته ریمل مجددا خشک می‌شود.

از کجا بفهمیم ریمل خشک شده

۳. اضافه کردن ژل آلوئه ورا به ریمل

در پاسخ به این سوال که با ریمل خشک شده چه کنیم؛ می‌توان اضافه کردن ژل آلوئه ورا را پیشنهاد داد. در این روش شما به ژل طبیعی آلوئه ورا نیاز دارید تا فاقد هر گونه ماده مصنوعی یا مضر باشد. در حدود نصف قاشق مرباخوری ژل داخل ریمل ریخته و آن را تکان دهید تا مخلوط شود. البته میزان ژل آلوئه ورا استفاده شده، به درجه خشکی ریمل بستگی دارد. 

۴. استفاده از روغن بادام یا روغن زیتون

روغن‌های طبیعی مانند روغن بادام و زیتون نیز برای بازسازی ریمل خشک شده انتخاب مناسبی هستند. چند قطره روغن بادام و یا روغن زیتون داخل ریمل ریخته و با تکان دادن، ترکیب کنید. روغن‌های گیاهی علاوه بر بی‌خطر بودن، به دلیل وجود اسیدهای چرب و ویتامین‌هایی همچون ویتامین E برای پوست و سلامت مژه‌ها مفید هستند. روغن را در چند مرحل اضافه کنید تا ریمل رقیق نشود. اگر قرار است برای ساعات طولانی آرایش چشم داشته باشید به شما، ریمل گیاهی شون دوپلیکاتور را پیشنهاد می‌کنیم. این ریمل فوق‌العاده مشکی بوده و با داشتن روغن بادام و مواد گیاهی، رطوبت مژه‌ها را تامین و سلامت آن‌ها را تضمین خواهد کرد.

خشک شدن ریمل

۵. اضافه کردن چای سیاه

یک پاسخ دیگر برای پرسش ریمل خشک شده رو چیکار کنیم، ریختن چای سیاه ولرم داخل ریمل است. پس از آنکه چای را دم کردید، آن را از صافی عبور داده و چند قطره از آن را داخل ریمل خود بریزید. محصول را به خوبی تکان دهید و پس از آن، ریمل مانند روز اول به غلظت مناسب می‌رسد.
نکته: تفاوتی ندارد از کدام روش برای بازسازی ریمل خشک شده خود استفاده می‌کنید، تنها دقت داشته باشید که روغن، قطره چشم و... را به صورت مرحله‌ای و قطره قطره داخل ریمل بریزید. اگر از ابتدا مقدار زیادی از این مواد را داخل ریمل بریزید، بافت آن بیش از حد رقیق شده و دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

خرید ریمل با کیفیت از سایت لوازم آرایشی بهداشتی بیوتی کد 

در این مطلب به این سوال پاسخ دادیم که با ریمل خشک شده چه کنیم و روش‌های بازسازی آن را آموزش دادیم. حالا شما به خوبی می‌دانید که چگونه باید ریمل خشک شده تان را مانند روز اول نو کنید. همانطور که گفتیم یکی از نکات مهم برای جلوگیری از خشک شدن ریمل، تهیه یک محصول با اصالت است. در هنگام خرید ضد آفتاب یا هر محصول آرایشی بهداشتی اصل و با کیفیتی، تنها به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.
سایت آرایشی بهداشتی بیوتی کد یک فروشگاه اینترنتی معتبر با 8 سال سابقه بوده که همه محصولات خود را از برندهای معتبر و باکیفیت تهیه می‌کند. ارسال در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تضمین قیمت و کیفیت برخی از مزایای خرید از این فروشگاه هستند. 

دیدگاه شما چیست؟







0